Malou von Sivers möter partiledarna på Podplay

I över 25 år har den prisbelönta journalisten Malou von Sivers mött välkända gäster som Britney Spears, Nelson Mandela och Ingmar Bergman i djupgående intervjuer. I podden "Malou Möter" som har premiär idag, träffar Malou partiledarna som avgör Sveriges framtid.

Under samtalen med partiledarna vill Malou von Sivers ta reda på vad som format dem som människor och deras politik. Malou hoppas de längre samtalen både kommer beröra och engagera lyssnarna och visa upp en ny sida av partiledarna.

Idag spelar partiledaren som person en allt större roll. Väljarna röstar ofta mer på personen än på partiet. Jag har på olika sätt försökt att i ett längre samtal belysa dels politikern, dels personen. I sista delen av intervjun kommer en anhörig in och speglar partiledaren på ett annorlunda och nytt sätt. Jag tror att det kommer att överraska lyssnaren, säger Malou von Sivers.

Det första avsnittet gästas av Kristdemokraternas partiledare Ebba Busch. Ebba pratar om Kristdemokraternas ideologi och hur förhållandet till SD förändrats. Om uppväxten och mammans utmattning. Exmaken Niklas Thor medverkar om den dramatiska tiden då Ebba blev partiledare, de fick sitt första barn och Niklas blev sjuk.

Podcasten bygger på intervjuprogrammet Malou möter som sänds på TV4 under hösten.

Ett nytt podcastavsnitt släpps varje dag måndag-torsdag de kommande två veckorna med start idag 22 augusti. Lyssna på Malou möter på Podplay.

Malou möter produceras av TV4 och distribueras av Podplay.