​Ny CFO utsedd till Bauer Media Sverige

Bauer Media har rekryterat Thomas Falkenberg som ny interimistisk CFO då Jan Hamberg nu lämnar tjänsten. Thomas kommer att leda ekonomiavdelningen och ingå i ledningsgruppen för bolaget.

Thomas har en bred mediebakgrund och arbetat på bland annat Publicis, Airtime Sales och Modern Times Group.

- Det känns fantastiskt roligt att få ta rollen som CFO för ett så spännande bolag som Bauer Media och jag ser fram emot att lära känna alla medarbetare och lära mig ljudmediet som är på stark frammarsch, säger Thomas Falkenberg

- Thomas har både den spetskompetens och omfattande CFO- erfarenhet som krävs för att bidra till Bauer Medias utveckling och resultat framåt, samt en bred erfarenhet av media och ledarskap i stort. Vi ser fram emot att ta del av Thomas skicklighet och passion för uppdraget och önskar honom varmt välkommen till oss, säger Linda Palmgren, CEO Bauer Media

Thomas tillträder tjänsten från 28 oktober.