Ny spännande säsong av Dokumentära Berättelser finns nu på Podplay

I podcasten Dokumentära Berättelser följer ni med journalisterna Ylva Agelii och Sidiri Ekenryd då de möter människor som delar med sig av sina livsavgörande ögonblick. Gripande berättelser direkt ur livet. Advokater, poliser och psykologer medverkar och fördjupar förståelsen av dessa berättelser.

I ett av avsnitt den här säsongen möter vi Gunilla Söderholm vars livspartner och pappan till hennes barn helt plötsligt försvinner. Tiden går och Gunilla inser att han kanske inte kommer att komma tillbaka. När hon söker igenom hans lägenhet efter spår hittar hon ett vykort.

- Längst bort underst hittar jag ett vykort som är daterat första eller andra februari, så står det: Sorry, allt gick åt helvete, ta hand om lill-Max, berättar Gunilla
- Har han dragit, jag utgår ifrån frivilligt, så är han någonstans där han hellre är. Jag tänker inte jaga honom, utan jag tänker leva ett bra liv med mina barn. Och det gjorde vi också
, avslutar Gunilla

Säsongen bjuder också på berättelser från Lina som beskriver hur det var att växa upp med en mamma i fängelse, Charlotte berättar om när hon började utöva tantrasex för mer än 20 år sedan och vi får höra om Peters vilja att hoppa av sitt kriminella MC-gäng.

Samtliga 10 avsnitt av den nya säsongen av Dokumentära Berättelser finns för lyssning på Podplay nu.