Podplay lanserar ny daglig podcast med Messiah Hallberg som programledare

The Daily Messiah är en daglig podcast som är den första i sitt slag i Sverige. Den leds av komikern, journalisten och skådespelaren Messiah Hallberg. Med sig har han Klara Doktorow och John Willander Lambrell. Trion har genom åren medverkat i flera prisvinnande podcasts och ledde under 2020 NRJ Morgon tillsammans.

The Daily Messiah - ditt nyhetsflöde är en hybrid mellan klassisk liveradio och podcast, med betoning på nyheter, humor och underhållning. Podden ska på ett underhållande sätt diskutera vad som hänt det senaste dygnet.

- Vi ser att intresset för dagliga poddar växer i Sverige, och därför känns det helt rätt att lansera en daglig, underhållande aktualitetspodd. Messiah, Klara och John är en grym trio, de känner varandra väl och är skickliga på att utveckla innehåll. Med sina gemensamma erfarenheter av poddmediet kommer de att ge lyssnarna något av det bästa man kan önska sig i en daglig aktualitetspodd. Kombinationen humor, nyheter och aktuella ämnen blir både intressant och underhållande att lyssna på – och förhoppningsvis beroendeframkallande, säger Henrik Funke, Produktchef Podplay.

The Daily Messiah - ditt nyhetsflöde är tänkt att vara ett självklart sällskap under dagen. Från första koppen kaffe på morgonen, på väg till jobbet, under middagslagningen eller när det är dags att varva ner på kvällen. Gäster kommer att medverka för att förstärka aktuella händelser.

- Vi känner att det finns utrymme för ännu ett program med ett gäng mediepersonligheter som träffas och pratar om aktuella händelser. Med den stora skillnaden att vi kommer bjuda på en rapp, snabb och smart rapportering fem dagar i veckan. Ingen dag kommer vara den andra lik, säger Messiah Hallberg.

The Daily Messiah - ditt nyhetsflöde hör du på Podplay varje vardag med start måndagen den 25 oktober från tidig morgon.

Om profilerna:
Messiah Hallberg är en av landets mest framstående komiker och poddare. Han har setts i TV4:s Finaste familjen, Parlamentet och nu senast Robssons. Han blev utsedd till årets manliga komiker 2018. Han har hörts i sammanhang som NRJ Morgon samt Sveriges 20 roligaste och poddarna Freakshow och Geniförklarat.

Klara Doktorow sände NRJ Morgon i tre år. Förutom det har hon medverkat i Kanal 5:s Breaking News och kan även höras i podcasten Trettio plus trevar. Hon är också aktuell med boken Relationsbibeln tillsammans med psykologen Veronika Palm.

John Willander Lambrell har man hört i poddarna Freakshow och Geniförklarat, samt i NRJ Morgon. Förutom det jobbar han som PR-konsult, dj och manusförfattare och gav 2021 ut sin första hyllade kriminalroman: Den som vet.

Om Podplay:
Podplay är ditt hem för poddar. Här kan du lyssna på dina favoriter bland vårt Podplayexklusiva innehåll och tusentals andra populära poddar. Hitta dina nya guldkorn i vår topplista eller genom att djupdyka ner i ett specifikt ämne som intresserar dig. När du kommer tillbaka till Podplay är det enkelt att fortsätta där du slutade. Skapa ett konto och logga in för att lyssna på Podplayexklusivt innehåll – helt gratis!