Premiär för Arantxa Álvarez intervjupodd "Arantxa: might delete never"

Arantxa älskar att blanda lättsamt med djupsinnigt, och att prata om självbild och personlig utveckling. Idag på premiärdagen av hennes podd "Arantxa: might delete never" släpps två avsnitt där Arantxa träffar programledaren Kodjo Akolor och sångerskan Molly Hammar, två människor som hon är genuint nyfiken på.

I podden blandas yta med djup, humor med allvar och gästerna uppmanas att ta en ordentlig titt på sig själva och sina drömmar. Arantxa tar samtidigt tillfället i akt att pyssla om gästerna innan hon sätter sig med dem för ett riktigt heart-to-heart.

- Jag älskar att snacka på riktigt och kunna connecta med människor på ett själsligt plan. En podd är precis rätt forum att göra det i! Min förhoppning har alltid varit att skapa ett tryggt och lyxigt rum med högt i tak, och det tycker jag att jag lyckats med. Lyssnarna kommer att få lära känna mina gäster på ett helt nytt sätt, säger Arantxa Álvarez.

- Det känns fantastiskt kul att fördjupa samarbetet med Arantxa. Arantxa är väldigt stark i intervjuformatet och kan verkligen få de människor hon intervjuar att känna sig trygga. Därmed vågar de öppna upp sig på ett sätt som vi inte är så vana vid att få höra, säger Johanna Wiberg, Podcast Manager på Podplay.

Arantxa: might delete never kan du höra på Podplay nu. Podden släpper avsnitt löpande på onsdagar på övriga plattformar.

Podden produceras i samarbete med produktionsbolaget Tredje Statsmakten Media.

Om Arantxa Álvarez
Arantxa Álvarez är programledare, sångerska, skådespelare och radiopratare som med sin charm, humor och smarta snabbhet tagit Sverige med storm. Arantxa (uttalas Arancha) syntes i TV redan 2013 då hon tävlade i Idol och ett par år senare återvände hon för att programleda Idol Extra. Tidigare har Arantxa varit programledare för Morgonpasset i P3 i flera år. Från och med hösten 2021 hörs Arantxa tillsammans med Anders Bagge i programmet Maracas (Mix Megapol). Hon är även en av skådespelarna i humorserien Padeldrömmar som streamar på TV4 och Cmore. Utöver det var hon både deltagare i Masked Singer samtidigt som hon programledde eftersnacksprogrammet "Unmasked singer". Ett av Arantxas stoltaste ögonblick var när hon som programledare för pressträffen av ABBA Voyage förra hösten, var den som fick avslöja att ABBA släpper ny musik.