BAUHAUS öppnar ett av Sveriges största varuhus

Idag slår BAUHAUS upp portarna till sitt nya varuhus i Sisjön i Göteborg. Den 17 000 kvadratmeter stora byggnaden blir ett av Sveriges största varuhus och har genererat 250 nya arbetstillfällen i göteborgsregionen. Öppningen är ytterligare ett steg i byggjättens kraftiga expansion i Sverige.

Byggstarten för BAUHAUS Sisjön skedde i november 2015 och idag, den 23 september, är det premiär. Redan klockan 07.00 välkomnades de första kunderna. På plats fanns Ann-Sofie Hermansson, kommunstyrelsens ordförande i Göteborg, för att tillsammans med BAUHAUS VD, Kenneth Litland, klippa bandet till den 17 000 kvadratmeter stora byggnaden.

– Vi är mycket stolta över att kunna öppna BAUHAUS Sisjön. I tider då många byggvaruhuskedjor går med förlust, kan vi öppna ett av Sveriges största varuhus till följd av den ökade efterfrågan på vårt utbud. Öppningen är en del av vår kraftiga satsning på den svenska marknaden. Nyligen offentliggjorde vi till exempel att vi ska anställa hela 1100 nya medarbetare över hela landet, varav 250 personer nu kommer att arbeta i Sisjön. Det är roligt att vi kan erbjuda så många nya arbetstillfällen till följd av vår expansion, säger Johan Saxne, marknadschef på BAUHAUS Sverige.

BAUHAUS Sisjön kommer att erbjuda alla de senaste koncepten från byggjätten, exempelvis montageservice, företagsservice och badrumsvärld. Varuhuset har även en av de modernaste drive-in-anläggningarna i Sverige.

Bakom byggandet av BAUHAUS Sisjön står Alaska Fastigheter, som totalt planerar att bygga 100 000 kvadratmeter avsedda för kontor och handel i Sisjön. Fastighetsutvecklaren kommer även att etablera fler restauranger, lekland, bowling, hotell och en biograf i området.

– Att vi valde just Sisjön som ny etableringsort beror på att det är ett av Sveriges hetaste tillväxtområden, som även förutspås bli en av landets mest intressanta knutpunkter för handel. BAUHAUS ska ligga i framkant och vi ser fram emot att vara en del i den utvecklingen, avslutar Johan Saxne.

För mer information, kontakta:
Johan Saxne, marknadschef BAUHAUS
Mail: jsa@bauhaus.se