Dags att rösta fram Årets Byggblogg

För att lyfta fram hemmafixande bloggare instiftade BAUHAUS Årets Byggblogg 2013, där bloggen Voxxela stod som vinnare följt av Stationen 1887 och Spiken i Foten. I årets upplaga har över 60 byggbloggar nominerats och det är nu dags för svenska folket att rösta på sina favoritbloggar. Röstningen pågår fram till den 14 september och av de sex bidrag med flest röster utser sedan en jury första andra och tredjepris som presenteras den 18 september.

Juryn består av stylist- och inredningsduon Susanna Zacke och Sania Hedengren, Johan Saxne som är Informations- och marknadschef på BAUHAUS samt Tina Thörner som är byggentusiast, rallykartläsare, föreläsare och coach.

– Det har vällt in bidrag till Årets Byggblogg, vilket visar på att trenden att bygga om själv och att blogga om sina renoveringsprojekt håller i sig. Med Årets Byggblogg vill vi lyfta fram och belöna ”hemmasnickrande-bloggare” som fungerar som lärare och inspiratörer till sina läsare. I år har nomineringsperioden löpt från juni till slutet av juli vilket bidragit till flera fina inlägg om sommarbyggen som har varit extra kul att följa, säger Johan Saxne, Informations- och marknadschef på BAUHAUS.

Vid utnämnandet av Årets Byggblogg kommer juryn värdera både estetik och kreativitet högt, vilket innebär att ombloggade byggprojektet inte nödvändigtvis behöver vara påkostade. Vinnaren belönas med ett projektkort laddat med 25 000 kronor som kan disponeras fritt på alla BAUHAUS varuhus i Sverige. Andra- och tredjepristagaren belönas med ett projektkort laddat med 10 000 respektive 5 000 kronor.

För att rösta på sin favorit och följa utmärkelsen, vänligen gå in på: www.bauhaus.se/byggblogg.

För mer information vänligen kontakta:
Johan Saxne, Informations- och marknadschef BAUHAUS Sverige

Telefon: +46 (0)70 6403916