Ny VD på prisbelönta Monterosa

Under inledningen av 2015 har tidigare VD:n Johan Hemminger lämnat över rollen till medarbetaren Andreas Björk. Sedan starten 2009 har Monterosa gått från att vara en liten nischad byrå, med fokus på appar och digital produktion, till att idag skapa digitala användarupplevelser som långsiktigt stöttar affärer och bygger varumärken för kunder som Arla, Ikano, Cancerfonden, Discovery Networks Nordic, Expressen och Volvo.

Nya VD:n Andreas Björk, med ett förflutet på bland annat BAS och Rewir, rekryterades till Monterosa under våren 2014. Han ser i Monterosa en byrå med unika erfarenheter och kompetenser.

- Monterosa har ett fantastiskt track-record av att skapa produkter och tjänster som blir en del i våra kunders affärer. På många sätt har vi drivit utvecklingen av branschen. I och med våra kunskaper inom användarbeteende och teknikutveckling kan vi hjälpa våra kunder i en föränderlig tid där man måste börja se på nya sätt att arbeta, säger Andreas Björk.

Tidigare VD:n, tillika en av byråns grundare, Johan Hemminger, som nu ska anta nya utmaningar utanför byråvärlden, är mycket glad över att kunna lämna över till just Andreas Björk.

- För mig är det viktigt att Monterosa får behålla sin unika kultur även i framtiden. Vår filosofi har alltid varit att testa gränser och utmana oss själva och våra kunder. Under vår resa har vi lagt fokus på att bli bäst på att göra det vi älskar och på att hitta medarbetare som gör det samma. Jag är genuint stolt över den kultur vi lyckats skapa och är övertygad om att Andreas är perfekt för att bygga den vidare, säger Johan Hemminger.

Monterosa går nu in i en ny spännande fas med nya samarbeten tillsammans med systerbyråerna i BBH- nätverket runt om i världen. Uppdragen omfattar både små, snabba startups och stora projekt som löper under flera år.

- Vi är väl positionerade för att hjälpa våra kunder att leda den digitala transformationen vi är mitt uppe i. En stark efterfrågan på marknaden, tillsammans med de möjligheter som samarbetet med BBH-nätverket skapar, ger oss förutsättningar för några riktigt intressanta år framöver, berättar Andreas Björk.

För mer information:
Andreas Björk, VD, +46 70 485 21 99, andreas.bjork@monterosa.se

Om Monterosa:

Monterosa är en prisbelönt byrå som arbetar med utveckling av digitala produkter och tjänster som driver kundens affär och bygger varumärke. Med utgångspunkt i mobila användarbeteenden arbetar Monterosa från strategi och koncept till utveckling och lansering. Sedan starten 2009 har Monterosa belönats med utmärkelser i bland annat Guldägget, Cannes Lions och EPICA. På kontoret i Stockholm arbetar idag 38 anställda med uppdrag för kunder som Arla, Cancerfonden, Discovery Networks Nordic, Expressen, Ikano, Volvo med flera. Sedan 2012 är Monterosa en del av BBH, en av världens ledande kreativa byrånätverk. www.monterosa.se, www.bartleboglehegarty.com.