Amazon, Publicis och Viaplay klara för Nordic Media Insights 2018

Den 12-13 juni 2018 arrangerar Resumé och Bonnier Business Media andra upplagan av medie- och marknadsföringskonferensen Nordic Media Insights.

Under två dagar delar cirka 50 talare från ett tiotal länder med sig av sina kunskaper på Münchenbryggeriet i Stockholm. En sak har de gemensamt – en expertis kring hur medieföretag och kommunikatörer bör tackla framtidens utmaningar och möjligheter.

2018 års program kommer att fördjupa sig inom framförallt följande ämnen:

• Robotics and Artificial Intelligence
  • Great Branded Content & Native Advertising
  • New & Adjacent Business Opportunities
  • Increasing Consumer Revenues
  • Digital & Interactive Storytelling
  • What's Next for Programmatic Advertising?
  • Meet the Hottest Nordic Media Startups

Tio talare är redan klara för Nordic Media Insights 2018, däribland Max Amordeluso, Lead Evangelist för Amazon Alexa i Europa och Rishad Tobaccowala, Chief Growth Officer på Publicis Groupe.

• Max Amordeluso, som tidigare var chef för Solutions Architects-teamet på Amazon Web Services, ska berätta om voice-tekniken som just nu håller på att slå igenom på bred front i världen och som i hög grad förändrar konsumenternas beteenden. Han ska också visa hur du kan bygga framgångsrika voice-upplevelser för dina målgrupper och användare.

Rishad Tobaccowala är sedan 2016 Chief Growth Officer på Publicis Groupe, världens tredje största kommunikationskoncern med 80 000 anställda på företag som Sapient Razorfish, DigitasLBi, Leo Burnett, Saatchi and Saatchi, Starcom och Zenith. Rishad Tobaccowala har en 35 år lång erfarenhet från den globala medie- och marknadsföringsindustrin. Han har av BusinessWeek utsetts till en av ”the top business leaders” för sin innovationsförmåga.

Övriga talare som är klara för NMI 2018:

• Lina Brounéus, COO Content, Viaplay and Viasat
  • Lotta Tjulin Thörnqvist, Creative Sales Manager, Schibsted Brand Studio
  • Stig Olav Kasin, Chief Content Officer, The Future Group (Norge)
  • Anna Arvidsson, Head of Bonnier News Brand Studio
  • Jens Finnäs, Founder and CEO Journalism Robotics Stockholm and operator of Newsworthy news service
  • Ricki Rebecka Petrini, Head of Content Marketing, Mediekompaniet
  • Sören Karlsson, CEO United Robots
  • Steffen Damborg, Expert Advisor, WAN-IFRA Global Advisory (Danmark).
  • – Jag är glad över att vi redan nu har lyckats få ihop så många intressanta talare och företag. Årets NMI kommer i ännu högre grad att handla om hur teknik, innovation och nya lösningar banar väg för tillväxt. Det kommer att bli två spännande och lärorika dagar, säger Fredrik Svedjetun, redaktör för Nordic Media Insights.

Nordic Media Insights arrangeras av Resumé och Bonnier Business Media.

• Media, kommunikation

• nordic media insights
    • kommunikation
    • marknadsföring
    • resumé
    • media

För mer information om programmet, kontakta redaktör Fredrik Svedjetun på fredrik.svedjetun@bbm.bonnier.se

För mer information om partnerskap till Nordic Media Insights, kontakta Johan Laur på johan.laur@resume.se eller 070-855 55 08.