Bonnier Business Media köper hela MiljöRapporten

Nu är det klart att Bonnier Business Media(BBM) köper resterande 49 % av MiljöRapporten Förlag AB från Tomorrow Media. I mitten av september förvärvade BBM MiljöRapportens konkurrent Miljöaktuellt från IDG.

– När vi nu blir 100%-iga ägare av både MiljöRapporten och Miljöaktuellt kan vi börja arbetet med att hitta synergier mellan de två verksamheterna. Som den största aktören inom miljö- och hållbarhetsområdet får vi nu också möjlighet att förbättra nuvarande produkter och utveckla helt nya produkter. Vi räknar med att växa kraftigt inom det här området de kommande åren, säger Bonnier Business Medias VD Mikael Nestius.

Tomorrow Medias ägare Claes Sjöberg kommer fortsätta jobba med MiljöRapporten och kvarstår som chefredaktör för företagets produkter. Han kommer också arbeta aktivt med att få ihop MiljöRapporten och Miljöaktuellt.

-Genom de här affärerna får vi nu ett starkt mediebolag inom hållbarhetssektorn som kan utveckla nya journalistiska produkter och växa rejält inom konferens- och utbildningssektorn. Bonnier Business Media blir en utmärkt ägare till den här verksamheten, säger Claes Sjöberg.

Bonnier Business Medias vice VD Helene Liljefors kommer gå in som VD i de båda företagen med uppgift att få ihop dem till en verksamhet.

För mer information:

Mikael Nestius, VD Bonnier Business Media Sweden AB