​Premiär för VAfinans.se, en helt ny börssajt - för bättre investeringar

I onsdags var det premiär för Bonnier Business Medias storsatsning vafinans, ett samarbete mellan Veckans Affärer och tyska finanzen.net. I och med lanseringen blev vi först i Sverige med realtid för alla viktiga aktier, index, råvaror och valutor. På sikt är målet att täcka alla världens marknader och värdepapper i realtid.

För oss på VA Finans är realtid och kostnadsfria analysverktyg inte någon usp, det är ett krav.

- Sajten bygger på överlägsen modern teknik och speciella algoritmer vilket gör att vi som enda mediehus i Norden kan publicera kurser i realtid från de stora börserna i Sverige och världen. Detta tillsammans med Veckans Affärers starka varumärke gör att vi ser stora möjligheter att snabbt ta marknadsandelar och bli den ledande aktören där ute, säger Bonnier Business Medias VD Mikael Nestius

- Vi har sett att det finns en enorm efterfrågan på bra affärsjournalistik online. Med VAfinans.se har vi nu möjlighet att fokusera helhjärtat på att skapa en riktigt bra produkt för alla svenska aktiva investerare”, säger Viktor Bodelius Executive Editor VA finans.

-För ytterligare information, vänligen kontakta:

-Mikael Nestius,
Chefredaktör, Veckans Affärer