Gå direkt till innehåll
Några av talarna på Kommunikation Offentlig Sektor 6-7 mars: Jeanette Fors-Andrée, krishanterare och medierådgivare, Anders Mellberg, kommunikationsdirektör på Malmö stad, Anna Rosling Rönnlund, medgrundare av Gapminder och Carola Määttä, kommunikati

Resumé upprepar förra årets succé - Kommunikation Offentlig Sektor

Den 6-7 mars upprepar Resumé förra årets succé Kommunikation Offentlig Sektor. Konferensen riktar sig i första hand till kommunikatörer i offentlig sektor, men även yrkesverksamma i näringslivet har mycket att lära av innehållet.

Konferensen är uppdelad i fyra temaspår, juridik & akademi, digitalisering & förtroende, kultur & kompetens och kreativa case & inspiration.

• -Rollen som kommunikatör blir allt mer komplex och utmanande, med stora krav på förändring, digital kompetens och effektivitet. Vi har samlat de bästa kommunikationsexperterna, de mest lärorika casen och de viktigaste frågorna för framtiden, säger Fredrik Svedjetun, redaktionschef på Resumé.

Några av programpunkterna är:

• Keynote: När drevet går – krishantering i praktikenJeanette Fors-Andrée, krishanterare, medietränare och medierådgivare

• Keynote: För en faktabaserad världsbildAnna Rosling Rönnlund, medgrundare av stiftelsen Gapminder

• Redo för en större uppgift – 22 000 nya medarbetare på 5 årCarola Määttä, kommunikationsdirektör på Polismyndigheten

• CASE: Malmö stadAnders Mellberg, kommunikationsdirektör på Malmö stad

• Kommunikation som förändringskraft - David Orlic, vice vd och innovationschef på Prime.

• Next GDPR: Den nya e-Privacy förordningen

• Sociala medier strategi: Så skapar du engagemang i sociala medier - Tina Sayed Nestius, expert inom sociala medier och författare till #BliDigitaltSmart.

• Att dra sin organisation in i samtiden – välfärdsutmaningenPeyman Vahedi, digital visionär och rektor på Ådalsskolan i Kramfors

• Så blev Trafikverket bästa digitala myndighetenAnna Lihr, kommunikationsdirektör på Trafikverket

• Internt engagemang och extern kommunikation bygger Systembolaget förtroendeMalin Forkman, chef kommunikationsutveckling Systembolaget

• Sveriges fulaste stad – från skymf till pr-framgångAngelica Ekholm, Näringslivschef på Borlänge kommun

• Vad händer när toapappret hamnar bredvid falukorven?Malin Pettersson, kommunikationschef och Marie Antonsson, copywriter på Telge

• Hur kan samverkan mellan offentlig och privat sektor bygga Sverige som kunskapsnation?Tobias Krantz, chef för utbildning, forskning och innovation på Svenskt Näringsliv

• Det nya medielandskapet – så konsumerar vi medier i dag och i morgonJan Scherman, diversearbetare och före detta mediechef

• Native – så skapar du relevant budskap i redaktionell miljöMatthias Sånemyr, country manager på Leeads

• Digitalt och traditionellt i perfekt harmoni – så får du det att händaMats Rönne, senior advisor, OffPist Management

• CASE: Glöm inte att komma ihågJenny Friberg kommunikationsstrateg, SOS Alarm, och HelenaKämpfe Fredén, client director Spoon

• PANEL: Hur skapar man kreativ kommunikation i kommunen?
Malin Pettersson, kommunikationschef, Telge
Jenny Friberg kommunikationsstrateg, SOS Alarm
Angelica Ekholm, Näringslivschef, Borlänge kommun

• Nudging: Kommunikation som påverkar beteendetNiklas Laninge, psykolog på Gullers Grupp

För mer information om konferensen: www.resume.se/kommunikation

Kontakt:
Chefredaktör & konceptchef
fredrik.svedjetun@resume.se

Välkommen till Bonnier Business Media Sweden!

Bonnier Business Media (BBM) är i en stor och spännande förändringsprocess där vi nu samlar våra starka B2B-bolag inom Bonnier under ett och samma paraply i syfte att nå ytterligare tillväxt. BBM har 120 anställda och omsätter ca 200 Mkr.

Varje vecka når vi över en halv miljon beslutsfattare i Sverige med varumärken som: Veckans Affärer, Resumé, Dagens Medicin, Dagens Apotek.se, Medibas, Svenska Nyhetsbrev, Risk & Försäkring, Pensioner & Förmåner, Fond & Bank, Läkemedelsmarknaden, Telekommarknaden, Energimarknaden, Sjukvårdens Affärer, Bonnier Business Publishing, Bonnier Academy och Bonnier Ledarskapshandböcker.