Sista juryplatsen till Årets Marknadsavdelning går till Tom Noble

Utomhusbolaget Visual Art valde i år att låta Resumé Insikts redaktion utse en ung talang att ta plats i den prestigefulla juryn för Årets Marknadsavdelning. Valet föll på Tom Noble som även finns med på Resumés lista över 100 talanger under 30 år.

Trots sin ålder har Tom nästan 10 års erfarenhet från några av världens starkaste varumärken i form av Spotify, iZettle och Google. Sedan ett halvår tillbaka konsultar han i egen regi och hjälper både större organisationer och mindre startups med marknadsföring, kommunikation och produktutveckling.

- Det känns superkul att ta plats i juryn! Jag har haft förmånen att få jobba med fantastiska människor på nytänkande bolag och hoppas därför kunna bidra med insikter kring hur moderna marknadsförare kopplar samman produktutveckling och kommunikation, säger Tom Noble.

- Vi är glada över att Resumé låter oss bidra med ett litet mått av nytänk och adderar vår plats till en redan riktigt fin jury! Jag ser fram emot att ta del av juryns gemensamma klokskaper, säger Jesper Albansson, marknadschef på Visual Art.

Årets pristagare koras 23 maj på At Six i samband med seminariet Framtidens Marknadsavdelning. Sista dag att nominera är 31 mars.

Läs mer på www.resume.se/event

Årets Marknadsavdelning är ett pris instiftat av Resumé till att främja en avdelning och inte en enskild person. Juryn ska belöna en organisation som jobbar framtidsinriktat, nydanade och med innovationskraft. Avdelningen får gärna utnyttja ny teknik och interagera med andra avdelningar inom företaget på ett bra sätt. Avdelningen håller isär taktik och strategi samt vet skillnaden mellan försäljning och marknadsföring. 2018 års vinnare var NOCCO.

Jury för Årets Marknadsavdelning 2019:

Hélène Barnekow, vd Microsoft Sverige

Emma Thorp, vd Scream

Cecilia Perlind, Head of Brand & Communications Kantar Sifo

Hedvig Hagwall Bruckner, Copywriter King

Tom Noble, konsult eget bolag

Anna Thelander, AMF Fastigheter

Matthias Sånemyr, Country Manager Leeads

Max Hamberg, CCO Delta Projects

Fredrik Svedjetun, Chefredaktör Resumé

Daniel Collin, Kommunikationsstrateg, Vinter (ordförande)

• Tidningar, tidskrifter