Vem blir vinnare på Årets försäkringsgala – Insurance Awards 2014?

Årets vinnare i sju olika klasser utses på galan. Minst fem bolag i försäkringsbranschen är nominerade i varje kategori. Vilka bolag tar hem priserna i år?

Arrangör är Sveriges ledande publikation för försäkringsbranschen, Risk & Försäkring i samarbete med IFU, en del av IFL vid Handelshögskolan i Stockholm.

Under kvällen delas utmärkelser ut till försäkringsbranschen i sex kategorier:

• Årets livförsäkringsbolag
  • Årets skadeförsäkringsbolag
  • Årets försäkringsförmedlare – liv
  • Årets försäkringsförmedlare - sak
  • Årets innovation i försäkringsbranschen
  • Årets marknadsföringsinsats i försäkringsbranschen
  • Framtidens arbetsgivare i försäkringsbranschen

Vinnarna utses av en jury bestående av sju personer med mycket god inblick i försäkringsbranschen. Under kvällen delar juryn även ut ett hederspris till en person i försäkringsbranschen som utmärkt sig särskilt.

De nominerade företagen i respektive kategori är:

Årets livförsäkringsbolag:

• Söderberg & Partners
  • Willis
  • Åkerman & Partners

Årets innovation i försäkringsbranschen:

• Lifeplan
  • SEB
  • Svensk Försäkring och Pensionsmyndigheten
  • Trygg-Hansa
  • Zurich

Årets marknadsföringsinsats i försäkringsbranschen:

• ERV
  • Länsförsäkringar Västerbotten
  • Skandia
  • SPP

• Trygg-Hansa

Nytt pris för i år: Framtidens arbetsgivare i försäkringsbranschen:

• De nominerade bolagen är: AIG, AMF, Cerberus, If, Max Matthiessen, Movestic, Protector, SEB, Skandia, Söderberg & Partners, Svedea, Vardia och Willis.

För mer information, kontakta biträdande konceptchef, Yvonne Kappel på Svenska Nyhetsbrev, tel: 070-433 14 66.

Risk & Försäkring är den ledande publikationen för försäkringsbranschen, med tidningen Risk & Försäkring och unika dagliga affärsnyheter via nyhetsbrevet Risk & Försäkring. Läs mer på www.riskochforsakring.se.

Svenska Nyhetsbrev är Sveriges ledande leverantör av oberoende affärsnyheter inom försäkring, pensioner, fond och bank, läkemedel, telekom och energi. Vi ger dig oberoende och kvalificerade affärsnyheter om din bransch via tidningar, dagliga nyhetsbrev brev via e-post, smartphone och på våra nyhetssajter samt i form av seminarier och möten.

Svenska Nyhetsbrev har varit verksamt sedan 1991 och ingår i Bonnier Business Media, sedan april 2013.

IFU erbjuder högre utbildning inom försäkring och är en del av IFL vid Handelshögskolan Stockholm. IFL är en av Europas ledande aktörer inom executive education.