Vilka är Sveriges skickligaste kommunikatörer?

Den 3 maj korar tidningen Resumé Näringslivets 150 Superkommunikatörer på Fotografiska. Temat för i år är att alla personer på listan har skapat en positiv förändring i samhället och som med sin kommunikation förändrar Sverige.

Det är för fjärde året i rad som tidningen Resumé listar Näringslivets 150 superkommunikatörer. Det blir en eftermiddag på Fotografiska med talare och prisutdelning dit alla 150 på listan är inbjudna.

Nytt för i år är att det är vinnare i sex olika kategorier: Företag, Myndigheter & Organisationer, Ideell sektor, Kultur & Nöje, Kommunikation och Medier.
– Årets tema har hjälpt juryn att hitta nya stjärnor i kommunikationsvärlden. Listan på årets superkommunikatörer innehåller därför många nya spännande namn, säger Johan Såthe, chefredaktör på Resumé.

Vad utmärker en superkommunikatör?
– En person som förmår nå fram, beröra och skapa stordåd. Jag tror att stark kommunikation idag handlar om att agera, våga experimentera och att etablera en berättelse om sig själv. Dessutom, vilket präglar hela listan i år, att förmå använda kommunikationen för att göra gott, säger jurymedlemmen Per Schlingmann.

I årets jury ingår Micael Dahlen, professor Handelshögskolan, Per Schlingmann, rådgivare Per Schlingmann AB, Helena Stålnert, rådgivare Stålnert Kommunikation AB, Juan Navas, kommunikationsansvarig Sveriges Kommunikatörer, Helena Westin, aktivist och styrelseproffs, Lena Ahlström, vd och grundare Ledarstudion och Johan Såthe, chefredaktör Resumé.

Hela listan offentliggörs kl 17.00 tisdagen den 3 maj på Fotografiska och publiceras på resume.se tillsammans med intervjuer med vinnarna.

Mer information om juryn finns här.

Mer information kring listan finns på resume.se/150 och på #150superkommunikatörer

För mer information:
Johan Såthe, chefredaktör Resumé. 070 683 72 11, johan.sathe@resume.se
För praktiska frågor: Josefin Ekman, projektledare Resumé, 0722 38 97 97, josefin.ekman@resume.se

Tidigare vinnare har varit Swedbanks vd Michael Wolf (2013), Ikeas Ingvar Kamprad (2014) och 2015 blev Youtube-stjärnan Lisa "Misslisibell" Jonsson näringslivets främsta superkommunikatör.

Näringslivets 150 superkommunikatörer arrangeras av tidningen Resumé tillsammans med Unionen, Sveriges Kommunikatörer och Meltwater.