Vilka blev vinnare på årets försäkringsgala - Insurance Awards 2015?

Priset för årets sakbolag tilldelades Länsförsäkringar Bergslagen. Foto: Mikael Gustavsen.

I kväll har åtta priser delats ut vid försäkringsbranschens stora gala, Insurance Awards 2015, som ägde rum på Berns den 22 april.

De vinnande bolagen är:

Årets livförsäkringsbolag: Skandia
Skandia hade branschens högsta avkastning inom tradliv under 2014. Bolaget erbjuder en diversifierad placeringsportfölj inklusive alternativa placeringar för att erbjuda en stabil avkastning på lång sikt.

Årets skadeförsäkringsbolag: Länsförsäkringar Bergslagen
Länsförsäkringar Bergslagen tog en aktiv roll när krisen i närsamhället var ett faktum vid skogsbranden sommaren 2014. Personalen fanns tidigt på plats för att hjälpa kunder, polis och räddningstjänst i och runt brandområdet. Bolaget ställde upp med extraresurser, som elverk och pumpar samt erbjöd psykologhjälp till drabbade kunder.

-Årets marknadsföringsinsats i försäkringsbranschen: If – med kampanjen"Watch Your Back"

-Årets försäkringsförmedlare – liv: Pensiono

-Årets försäkringsförmedlare – sak: Söderberg & Partners

-Årets innovation i försäkringsbranschen: Ersättningskollen: AFA Försäkring, Försäkringskassan och Svensk Försäkring

-Framtidens arbetsgivare i försäkringsbranschen, Protector

Juryns hederspris tilldelades Per Johan Eckerberg, advokat.

Läs vinnarmotiveringen för varje bolag och om de nominerade företagen på www.insuranceawards.se

Det är sjätte året som försäkringsgalan Insurance Awards genomförs, i år på Berns i Stockholm. Prisutdelningen leddes av konferencier Claes de Faire och galamiddagen avnjöts av cirka 200 gäster.

Arrangör av Insurance Awards är Sveriges ledande publikation för försäkringsbranschen, Risk & Försäkring i samarbete med IFU, en del av IFL vid Handelshögskolan i Stockholm.

Årets jury: Per Andelius, försäkringsjurist, Annika Creutzer, expert privatekonomi, Jonas Engmark, redaktör, Risk & Försäkring, Ola Hellblom, redaktör, Pensioner & Förmåner, Fredrik Finnman, risk manager, Assa Abloy, Klas Ottosson, strategisk säljansvarig, IFL, Handelshögskolan Stockholm, Fredrik Lange, ekonomie doktor i marknadsföring.

För mer information, kontakta projektledare, Karolina Storckenfeldt på Risk & Försäkring, tel: 070-515 92 41 eller gå in på www.insuranceawards.se