Lyckad Beach Festival gjorde avtryck

Beach Festival, som arrangerades av GBC - Göteborg Beachvolley Club och IM - Individuell Människohjälp mitt i Nordstan blev en stor succé. Totalt genererade eventet drygt 30.000 kr till IMs fortsatta arbete men framför allt lyckades vi tillsammans uppmana stadens föreningar att ta liknande initiativ som Beachvolleyn gjort, säger Johan Fagerström, projektledare för Beach Festival.

"-Temat för veckan utöver beachvolley var att uppmärksamma och hjälpa människor som flyr till vårt land", säger Johan Fagerström från Göteborg Beachvolley Club.

I Nordstan ville vi betona vikten av att svenska idrottsföreningar öppnar upp sina verksamheter gentemot nyanlända människor i Sverige, då detta skulle kunna fungera bättre, enligt IM:s rapport "Hjärtligt ovälkommen till föreningslivet" från 2014.

"-Vi är övertygade om att vi gjort avtryck på göteborgarna, visat upp vår fantastiska sport och satt Individuell Människohjälps verksamhet på kartan hos stadens föreningar. Vi är väldigt stolta över vårt bidrag till IM" avslutar Johan.