Beatly öppnar upp self service-plattform för Influencer Marketing

Om Connect

Tjänsten Connect är byggd för och utvecklad tillsammans med mindre annonsörer med syftet att göra det enkelt att både skala upp och effektivisera sina Influencer Marketing-insatser. Den digitala produkten blir ett komplement till Beatlys full service-tjänst för Influencer Marketing-kampanjer.

Idag hjälper Beatly främst stora annonsörer genom hela processen med hjälp av sin automatiserade digitala plattform. Genom att öppna upp en self service-plattform hoppas man kunna nå de företag och organisationer som är nyfikna på Influencer Marketing och som inte testat ännu. De kanske vill lägga en mindre budget för att samla erfarenhet innan de gör något större, säger Andreas Eliasson, vd och grundare på Beatly.

Från start finns en bra bit över 2000+ verifierade influencers från Sverige och innehållsskapare med kontaktuppgifter.

Connect hjälper varumärken att hitta rätt influencers

Genom Connect kan varumärken enkelt söka fram influencers som uppfyller önskade kriterier, till exempel nischer, engagemang, land, stad och följarstorlek. I plattformen kan sedan samarbetena skötas från A till Ö:

• all kommunikation hanteras i plattformen
  • spar tid genom att sända förfrågningar till dussintals (eller hundratals) influencers i ett svep
  • ladda upp en brief och se vilka som är intresserade av att marknadsföra ditt varumärke
  • ladda upp material för godkännande
  • hantering av betalningar och rapportering

Med hjälp av Connect underlättas både urvalsprocessen och genomförandet av influencersamarbeten. Vi hjälper till med de saker som vi vet att flest annonsörer fastnar på vilket är validering, utkast, rapportering och utbetalningar, samtidigt som användarna kan genomföra samarbetet utan någon mellanhand, säger Andreas Eliasson.

Det är gratis att använda Connect, men för samarbetet betalar varumärkena influencers för överenskommet pris och Beatly tar ut en förmedlingsavgift på varje genomfört samarbete.

Här registrerar du dig som annonsör för Connect.

Kontakta vd Andreas Eliasson, andreas.eliasson@beatly.com, tfn 0709 6000 35.