​Beatly tar ärofylld plats i juryn för Gerety Awards

Chrystelle Eriksberger, Global Client Manager på Beatly, tar plats i årets jury i den normkritiska reklamtävlingen Gerety Awards. Juryn består förutom Chrystelle av flera välkända svenska kvinnliga reklamprofiler.

Tävlingen Gerety Awards uppmärksammar global talang som definierar och omdefinierar standarder inom reklambranschen. Syftet är att lyfta talanger och initiativ som främjar mångfald inom branschen.

- För mig som svart kvinna är det en stor ära att få vara med i juryn. Jag har jobbat länge inom mediebranschen och för tio år sedan hade det inte hänt. Det visar på en positiv förändring inom branschen samtidigt som vi fortfarande har en lång väg till att alla ska känna sig inkluderade. Genom mitt deltagande i juryn hoppas jag kunna vara en synlig förebild för andra svarta kvinnor och även ge en röst åt både en minoritet och Beatly, säger Chrystelle Eriksberger.

Juryn består enbart av kvinnor och leds av Tove Langseth och kommer den 13 juni att utse de svenska bidragen som nomineras till den internationella tävlingen. Vinnarna utses sedan av en internationella jury i juli.

Kontakta vd Jonas Arnklint, jonas.arnklint@beatly.se, telefon 0737 268 896.