Ny VD på influencer-nätverket Beatly: “Det känns otroligt spännande!”

Andreas har varit en viktig grundstomme i bolaget sedan han grundade det 2015. Han har varit högst ansvarig för bolagets löpande ekonomi i form av rollen som CFO och utöver det ansvarat för bolagets nyckelrekryteringar de senaste åren.

- Jag känner mig trygg att lämna över VD-posten till Andreas. Han har alltid drivits av att få folk runtomkring sig att må och prestera väl vilket har gjort att vi tagit oss dit vi är idag. Bolaget har växt mycket tack vare hans närvaro, driv och förmåga att få saker att röra sig framåt, säger Jonas Arnklint.

Jonas berättar att det är av privata skäl han valt att kliva av posten som VD.

- Vissa skeden i livet kräver förändring och beslutet har varit det absolut svåraste för mig hittills. Det är av privata skäl jag tagit det och det känns bra att kunna lämna över i ett skede av tillväxt och med ett så starkt team och värdeskapande produkt som vi har idag.

På frågan hur det känns att ta sig an utmaningen som VD svarar Andreas:

- Det känns otroligt spännande! Jonas har gjort ett fantastiskt arbete och vi har gemensam syn på framtiden och hur bolaget ska utvecklas framåt. Vi har arbetat nära varandra sedan starten och jag känner mig trygg i att ta det här steget.

Omsättningsmässigt är bolaget Nordens ledande aktör inom oberoende Influencer Marketing och marknaden växer i raketfart. Utmaningarna bolaget har framför sig är många.

- Vi har utvecklat en bra teknisk produkt för att lyckas med influencer marketing och säkerställa en effektiv process. Just nu är fokuset att få organisationen att arbeta närmare våra kunder och influencers för att säkerställa högre kvalité. Framåt kommer jag leda bolaget mot en internationalisering och att vi blir en helhetsleverantör åt både små & stora företag, säger Andreas Missirlis Eliasson.

- Jag ser fram emot många år som VD på Beatly och att fortsätta utveckla bolaget framgångsrikt tillsammans med mina fantastiska kollegor. Dessutom ska jag se till att vi har riktigt kul på vägen, avslutar Andreas Eliasson.

Andreas tillträder den 16:e mars 2020.

• influencer marketing
  • affärsutveckling

För ytterligare information, kontakta Andreas Eliasson (andreas.eliasson@beatly.com, 0709600035) eller Jonas Arnklint (jonas.arnklint@beatly.com, 0737268896).