Måla om husfasaden – garanterat resultat i 15 år

Måla om husfasaden – garanterat resultat i 15 år

Att måla om sitt hus är ett tidskrävande projekt och något som husägare inte gärna gör alltför ofta. Beckers Perfekt Akrylatfärg har en unik kulörgaranti på 15 år och med den nya formulan garanteras ett riktigt långsiktigt resultat och ett lättare målningsarbete.

Att måla om husfasaden är ett kostsamt och tidskrävande projekt. En förutsättning för ett lyckat resultat är att välja en kvalitetsfärg med en glans och kulör som håller. Den nya formulan i Perfekt Akrylatfärg ger ett ännu bättre skydd mot alger och mögel än tidigare och tål både fukt- och solljus. Dessutom är den ännu mer lättmålad och täcker ytterligare lite bättre än förut.

Kulörhållningen garanteras i 15 år och det gäller för alla Beckers kulörer som är godkända för utomhusbruk. Ändras kulören mer än 20 procent i NCS från inköpstillfället och 15 år framåt, erbjuds kunden ny färg, kostnadsfritt.

Beckers Perfekt Akrylatfärg har en mycket god vidhäftning som gör den lämplig för både ny- och ommålning av exempelvis träfasader, målade plåtfasader, takrännor och stuprör av såväl förzinkad plåt som plast. Färgen som ger en halvmatt slutfinish är dessutom snabbtorkande och droppfri.

Cirkapris för 10 liter från 2 100 kronor.

För bästa målningsresultat:

För att lyckas med arbetet behövs grundolja, grundfärg och täckfärg.
Perfekt Grundolja används där fasaden är som mest utsatt och är ett bra skydd mot blånad- och rötangrepp.
Perfekt Trägrund ger fasaden ett bra fuktskydd och bästa möjliga fäste åt täckfärgen.
Perfekt Akrylatfärg är lättstruken och ger ett bra fasadskydd. Den är också utvecklad för att vara tålig mot solens ultravioletta strålning.

Högupplösta bilder
Bilder finns att ladda ner på www.beckers.se, eller klicka här.

För ytterligare information vänligen kontakta
Lina Markström, 0722-19 29 70, lina.markstrom@beckers.se
eller Olivia Kukacka, 08-400 255 17, olivia@perpr.se.

Från en ensam färghandel har Beckers nu vuxit till en av Nordens största och mest miljöanpassade färgtillverkare. Målet att 99 procent av sortimentet ska vara vattenburet räknar Beckers ska var nått innan årsskiftet.