En bettskena för alla

Stress, oro eller hektiskt på jobbet? Då är risken för tandgnissling extra stor. Faktum är att nästan alla gnisslar tänderna någon gång och för en del är det så ofta att det ger slitage eller skador på tänderna. Problemet är väl utbrett och antalet som lider av bruxism ökar för varje år. Detta går troligtvis hand i hand med att att kraven på prestation, både i arbetslivet men även i privatlivet, ökar.

Behandlingsmetoder
Det finns en del metoder för att komma tillrätta med bruxism. För en del fungerar avslappningsövningar precis innan sängdags. Att vara avslappnad och stressfri ger goda förutsättningar att kunna sova problemfritt. Tyvärr fungerar avlsppningsövningar inte för alla då det krävs tålamod och en del tid för att lära sig.
En annan metod är en bettskena som individanpassas av en tandläkare. Dessa är mycket effektiva och fungerar genom att tänderna skyddas av att bettskenan hindrar tänderna från att komma i direkt kontakt med varandra. En bettskena som individanpassas av en tandläkare kostar ca 4.000kr och därför har inte alla möjligheten att välja detta alternativ. Tills nu.

SleepRight bettskena
Under 12 år utvecklades en bettskena av en f.d tandläkare i USA. Målet var att erbjuda en bettskena som alla kan använda samtidigt som den ska vara lika effektiv som en bettskena som är utprovad hos en tandläkare. SleepRight har 4 inställningslägen vilket betyder att den anpassas efter användarens unika käke och mun. På så vis passar den alla.
Då SleepRight justeras med de 4 inställningslägena så krävs ingen upphettning eller liknande som så många andra bettskenor kräver.

SleepRight rekommenderas av det brittiska tandläkareförbundet och säljs på apotek över hela Europa och USA. I Sverige innehar Group BeconfiDent Europe AB agenturen.

• Hälso-, sjukvård

• bettskena
  • bettskenor
  • bruxism
  • sleepright

Group BeconfiDent Europe AB marknadsför och säljer produkter inom oral hälsa.

Thomasine von Bodungen

Presskontakt Global Brand and E-commerce Manager