"Jag är mycket glad att vi har kompletterat vårt redan starka filialnätverk i Stockholm med ytterligare två filialer" Jens Karlsten, Regionchef Stockholm

100% Proffs – nu fullt ut en del av Beijer Byggmaterial

Som en tidig julklapp förra året tecknade Beijer Byggmaterial AB avtal om att förvärva 100% Proffs Trä & Byggvaror AB med deras två tillhörande anläggningar, Bandhagen och Rotebro. Efter en övergångsperiod kan vi nu gladeligen presentera 100% Proffs som en del av Beijer Byggmaterial fullt ut.

Anläggningarna kommer att jobba vidare som vanligt med samma härliga och kompetenta personal, men nu i nya färger. Med sin gedigna kunskap och kundkännedom har 100% Proffs byggt ett starkt varumärke bland byggproffsen i Stockholmsområdet och är en viktig del i Beijers satsning att skapa marknadens bästa kunderbjudande. 100% Proffs lever vidare genom en "dual branding" med Beijer Byggmaterial för att även i framtiden vara det självklara valet för alla proffsbyggare. Som en totalleverantör inom byggmaterial & byggförnödenheter med nu 20 anläggningar, bara i Stockholm, kan Beijer erbjuda sina kunder en fantastisk tillgänglighet, leveranskapacitet, kunskap och sortimentsbredd.

- Våra anläggningar kommer även i fortsättningen att vara fokuserade på proffsbyggare och erbjuda produkter och tjänster som förenklar arbetslivet för snickare och andra byggproffs. Det blir spännande att komma in i en större organisation med allt vad det innebär, framför allt stödet från bolagets övriga funktioner. Jag är övertygad att vi med hjälp av det kommer kunna erbjuda ännu bättre stöd i våra kunders projekt i framtiden, säger Lars Jansson, Filialchef på Beijer i Bandhagen.

-Jag är mycket glad att vi har kompletterat vårt redan starka filialnätverk i Stockholm med ytterligare två filialer. 100% Proffs hade precis som Beijer fokus på den professionella byggkunden och jag är övertygad om att 100% Proffs kunder kommer att uppskatta att få tillgång till Beijers breda och starka tjänste- och logistikerbjudande, och inte minst ett brett filialnätverk i Stockholm och övriga Sverige. Vi har under övergångsperioden arbetat tight med våra 50 nya medarbetare och jag ser fram emot att på riktigt börja arbeta tillsammans för att fortsätta utveckla Stockholms vassaste kunderbjudande till stadens alla byggproffs, säger Jens Karlsten, Regionchef på Beijer Byggmaterial AB.

Efter en slutlig inventering slår vi idag, 5 december, upp portarna till Beijer Bandhagen och Beijer Rotebro och välkomnar varmt nya som gamla kunder.

Beijer Byggmaterial AB är Sveriges största helägda bygghandelskedja med 113 byggvaruhus och kakelbutiker över hela Sverige. Vi förser både byggproffs och hemmaproffs med byggmaterial, verktyg och tjänster av hög kvalitet. Beijer Byggmaterial omsätter cirka 12 miljarder SEK och har ca 2500 medarbetare.

Beijer Byggmaterial ingår i STARK GROUP som är Nordeuropas ledande distributör av byggmaterial med verksamhet i Danmark, Grönland, Norge, Sverige, Finland, Tyskland och Österrike. STARK GROUP erbjuder ett brett utbud av tjänster till både entreprenörer och professionella hantverkare.