Beijer Bygg satsar på inspirationsbutik mitt i köpcentrum

Mot proffssidan lanseras bland annat Byggtåget, ett företagsevent som ska rulla genom hela Sverige, efter sommaren. Beijer Bygg tänker fördubbla sin marknadsandel på fem år. Bland projekten finns en inspirationsbutik mitt i köpcentrumet A6.

Anders Jakobsson har varit vd för Beijer Bygg i två år och beskriver situationen just nu som ett lysande tillfälle att trampa på gasen. Beijer satsar stort på uppgraderingar, marknadsföring och utbildning på både proffs- och konsumentsidan.

– Vi ser en stor potential på konsumentsidan. Vi bygger exempelvis ett stort showroom i A6 i Jönköping, enbart konsumentinriktat, med helt andra öppettider och bara produkter som har med inspiration att göra. Vi kommer att göra hembesök och jobba intensivt med byggrådgivning. Men den ska inte bara visa saker, utan också vara en säljande enhet.

– Är det här pilotprojektet framgångsrikt kommer vi att rulla ut det på fler intressanta större städer. Minst 10-15 stycken.

Källa: market.se

Bild: Björn Nylund