Beijer Byggmaterial fortsatt sponsor till den succéartade stavhoppsgalan

Nu är det klart att Beijer Byggmaterial är fortsatt titelsponsor till den succéartade stavhoppsgalan, ”Mondo Classic” som är tillbaka i februari 2023. Efter en makalös utomhussäsong, med VM-guld och världsrekord, återkommer Mondo Duplantis till inomhusarenan i Uppsala med sällskap av tio av världens bästa stavhoppare.

– Beijers vill erbjuda våra kunder unika upplevelser, det ska vara roligt att vara kund hos oss och den här galan är verkligen ett unikt arrangemang med mycket spänning som vi vill dela med våra kunder. Som titelsponsor ska vi ta med oss kunderna till arenan för att se till att nya höjder nås, säger David Ejnar, eventansvarig hos Beijer Byggmaterial.

”Mondo Classic” är en del av World Athletics World Indoor Tour tävlingsprogram 2023. Startfältet kommer bli något extra, med några nya namn som tillkommer jämfört med årets deltagare i stavhoppsgalan. Antalet åskådarplatser är fördubblat jämfört med 2022 års gala, vilket ger möjlighet för ännu fler att uppleva världens bästa stavhoppsgala.

- Det kommer inte enbart vara en stavhoppstävling av världsklass, utan en 2.5 timmar lång show. Publik på plats i arenan kommer att få uppleva en helt magisk stämning, med ljussättning, film, musik och en specialdesignad arena. Något som hopparna själva säger inspirerar till hopp på höga höjder, säger projektledaren för ”Mondo Classic” Peter Jonsson Upsala IF Friidrott.

Biljettförsäljning till Mondo Classic (www.mondoclassic.se) inleds den 25 november.

Beijer Byggmaterial AB är Sveriges största helägda bygghandelskedja med 113 byggvaruhus och kakelbutiker över hela Sverige. Vi förser både byggproffs och hemmaproffs med byggmaterial, verktyg och tjänster av hög kvalitet. Beijer Byggmaterial omsätter cirka 12 miljarder SEK och har ca 2500 medarbetare.

Beijer Byggmaterial ingår i STARK GROUP som är Nordeuropas ledande distributör av byggmaterial med verksamhet i Danmark, Grönland, Norge, Sverige, Finland, Tyskland och Österrike. STARK GROUP erbjuder ett brett utbud av tjänster till både entreprenörer och professionella hantverkare.

Elisabet Heinrich

Marknadschef +46 (0)75 241 10 18