​Beijer Byggmaterial ger julgåva till Mustaschkampen

​Beijer Byggmaterial ger julgåva till Mustaschkampen

Beijer Byggmaterial har under november månad samlat in pengar via produktkampanjer till förmån för Mustaschkampen. För att ytterligare stödja det fina arbete som Mustaschkampen genomför så skänker Beijers huvudkontor ytterligare ett bidrag istället för att ge traditionella julklappar till sina anställda.

– Det jobb som Mustaschkampen gör är viktigt och angeläget för oss på Beijer. Genom att stödja kampen för manlig hälsa så blir vi en viktig budbärare ut mot våra kunder och personal för denna sjukdom som drabbar många människor och familjer dagligen. Dessutom går det helt i linje med att vi Bygger Dom Som Bygger, säger Geir Thomas Fossum vd hos Beijer Byggmaterial.

Beijer Byggmaterial är för andra året i rad huvudsponsor till Mustaschkampen. I och med denna donation så kommer Beijer Byggmaterial tillsammans med sina kunder ha bidragit med en kvarts miljon kronor till årets Mustaschkamp.

Det här är Mustaschkampen
Varje dag, varje månad, varje år får tusentals män diagnosen prostatacancer. Det är Sveriges vanligaste cancersjukdom. Mer pengar behövs i kampen mot prostatacancern, till forskning för bättre diagnos- och behandlingsmetoder och opinionsbildning kring manlig hälsa.

Bakom Mustaschkampen står Prostatacancerförbundet med 27 lokala prostatacancerföreningar i samarbete med 8 huvudpartners och cirka 500 företag och föreningar. Alla bidrag till Mustaschkampen går till Prostatacancerfonden. Prostatacancerförbundet har 90-konto och kontrolleras av Svensk Insamlingskontroll.
mustaschkampen.se

För ytterligare information / frågor:
Peter Austler, chef Marknad & Kommunikation
peter.austler@beijerbygg.se075 241 10 18

Beijer Byggmaterial AB är Sveriges största helägda bygghandelskedja med 73 byggvaruhus över hela Sverige. Vi förser både byggproffs och hemmaproffs med byggmaterial, verktyg och tjänster av hög kvalitet. Beijer Byggmaterial omsätter nästan 6 miljarder SEK och har ca 1400 anställda.

Beijer Byggmaterial ingår i STARK GROUP är Nordens största distributör och distributör av byggmaterial med verksamhet i Danmark, Grönland, Norge, Sverige och Finland. STARK GROUP erbjuder ett brett utbud av tjänster till både entreprenörer och professionella hantverkare. STARK GROUP äger STARK i Danmark och Grönland, Neumann Bygg i Norge, Beijer Byggmaterial i Sverige och STARK i Finland.

beijerbygg.se