Beijer Byggmaterial utser Sveriges  snyggaste uteplats!

Beijer Byggmaterial utser Sveriges snyggaste uteplats!

Just nu lägger hus- och villaägare ner enormt mycket tid och kärlek på alla uteplatser runt om i Sverige. Därför vill Beijer Byggmaterial sätta extra fokus och lyfta fram riktigt häftiga och snygga exempel som finns i hela landet och är byggda av riktigt duktiga hemmaproffs. Dessa ska vi nu premiera.

– Det här är tävlingen för alla som älskar sin uteplats och vill vara med och tävla om en egen lyxkväll med en kock vid grillen. Det finns väldigt många duktiga hemmaproffs som lagt ner många timmars arbetstid på att förverkliga sina och familjens drömmar om den perfekta uteplatsen, säger Peter Austler, Marknadschef på Beijer Byggmaterial.

Beijer Byggmaterials försäljning av trall ökar enormt mycket under våren när alla hemmaproffs drar igång sina hemmaprojekt. Under en säsong säljer Beijer Byggmaterial trallvirke som skulle räcka hela vägen från Stockholm till Rom, och tillbaka igen. Det motsvarar cirka 400 fullastade långtradare med trallvirke!

– För oss är det också spännande att få veta vad som händer med byggmaterialet efter det lämnat vår bygghandel och det är därför som vi nu presenterar tävlingen ”Sveriges snyggaste uteplats”.

Vinnaren i tävlingen tar hem ett fint pris med en lyxig utekväll på sin fina altan med en egen proffskock som står för menyn. En perfekt hyllning till uteplatsen och till den som stått för bygget.
Priset har ett värde på 10 000 kronor.

Man tävlar genom att nominera sin uteplats på beijerbygg.se/snyggasteuteplats och skickar med några bilder och en kortare text om varför just sin uteplats är Sveriges snyggaste. Det kan vara en lyxig, smart, extra funktionell, unikt placerad uteplats. En uteplats inklädd med blommor eller med ett uppfällbart utekök under trallbrädorna, det är bara deltagarens fantasi som sätter gränserna. En jury bestående av representanter från Beijer Byggmaterial och en proffsbyggare kommer i slutet av sommaren utse en värdig vinnare som presenteras i slutet av augusti.

Glad byggsommar önskar Beijer Byggmaterial

För ytterligare information / frågor:
Peter Austler, marknadschef Beijer Byggmateria
peter.austler@beijerbygg.se

Beijer Byggmaterial AB är Sveriges största helägda bygghandelskedja med 68 byggvaruhus över hela Sverige. Beijer Byggmaterial förser både byggproffs och hemmasnickare med byggmaterial, verktyg och tjänster av hög kvalitet. Beijer Byggmaterial omsätter 5,5 miljarder SEK och har ca 1400 anställda. Beijer Byggmaterial ingår i STARK-Group som är den största återförsäljaren och distributören av byggmaterial i den nordiska regionen. Sedan april 2018 ägs koncernen STARK-Group av Lone Stars Funds som är en amerikansk riskkapitalfond.