BraByggare, Elitfönster och Finja är några av alla leverantörer som är med och sprider kunskap via korta videor.

​Beijer ställer om - kör sin Byggmässa digitalt

Den stora mässtrailern var lastad och leverantörerna var laddade att ge sig ut på en turné för att träffa Beijers proffskunder när Covid-19 kom och satte stopp. ”Att ställa in har aldrig varit ett alternativ”, säger Beijer Byggmaterials marknads och kommunikationschef, Elisabet Heinrich.

- Självklart anpassar vi oss efter den nuvarande situationen och möter våra proffskunder där vi kan. Att vara snabbfotade och hitta innovativa lösningar är extra viktigt i situationer som dessa. Vi har bra digitala möjligheter att nå ut och skapa en plattform för att sprida värdefull kunskap och information. Vårt givna mål är att Bygga Dom Som Bygger oavsett Covid-19 eller inte, säger Elisabet Heinrich.

Via Beijers Digitala Byggmässa får nu Beijers kunder tillgång till videos med leverantörer som demonstrerar sina senaste produkter och visar innovativa lösningar som kan underlätta byggarnas vardag. Självklart finns också mässerbjudanden på plats.

- Vi vet att det här är information som är mycket uppskattad av våra kunder. De medverkande leverantörerna har gjort ett fantastiskt jobb vid våra inspelningar där de demonstrerar sina lösningar inför kameror. Vi har nu samlat alla dessa videos och tillsammans är det verkligen en guldgruva med nyttig information och tips till våra professionella byggare, säger Maria Knutsson eventansvarig på Beijer Byggmaterial.

Beijers digitala Byggmässa går att ta del av på beijerbygg.se och alla videos sprids också via sociala kanaler. Där har även kunderna möjlighet att kommunicera direkt med leverantörerna som är extra aktiva och svarar på frågor och kommentarer.

Besök Beijers Digitala Byggmässa här >

Elisabet Heinrich, Beijer Byggmaterials marknads- och kommunikationschef tillsammans med två kunder. (För fler bilder se längre ner)