Filialchef Olle Graeve vid Beijer Byggmaterials nya anläggning på Värdshusvägen i Gärde.  Den 30 november öppnas portarna upp med öppningsfest.
Filialchef Olle Graeve vid Beijer Byggmaterials nya anläggning på Värdshusvägen i Gärde. Den 30 november öppnas portarna upp med öppningsfest.

Då öppnar Beijer Byggmaterial sin nya anläggning i Sundsvall

Arbetet med Beijer Byggmaterials flytt från Norra Kajen till den större och modernare anläggningen på Värdshusvägen i Gärde går enligt plan. Just nu jobbas det för fullt i de nya lokalerna för att få in sortiment och inredning. Den 30 november slås portarna upp med öppningsfest.

– Vi kommer ha en VIP-kväll med speciellt inbjudna företagskunder och leverantörer under torsdagen den 29 november för att sedan öppna upp för allmänheten på morgonen den 30 november. Det blir öppningsfest under en vecka med kampanjer och festligheter, säger Olle Graeve, filialchef hos Beijer Byggmaterial i Sundsvall.

Beijer Byggmaterials anläggning på Norra Kajen i Sundsvall kommer att ersättas med den nya större anläggningen på Värdshusvägen. Den totala ytan på anläggningen är cirka 6500m2 och kommer att ha en toppmodern drive-in som ska underlätta logistiken och effektiviteten för våra kunder och personal.

– Det känns jättebra att få serva våra kunder i en modernare och större anläggning där vi bland annat kommer ha ett större utbud av el-handverktyg och byggförnödenheter. Vi kommer också ha en ny fräsch köksutställning som stärker vårt utbud av Marbodalkök. Vår klädavdelning blir också större, där kommer det finnas möjlighet att trycka företagsnamn och logotyper direkt på plats, säger Olle Graeve.

Anläggningen är en fullsorterad Beijeranläggning vilket innebär att den rymmer en stor del av Beijers sortiment med tillhörande logistik- och byggtjänster, inklusive såghus. Den kommer också ha en utställningsyta i butiken för byggkonstruktioner, kök & bad, fönster & dörrar, kakel & klinker, golv och panel.

– Vi räknar med att se en väsentlig skillnad i den nya butiken där vi kommer kunna ha högre service till fler kunder samtidigt och erbjuda en proffsigare och mer modern upplevelse av bygghandel, säger Olle Graeve.

Vi välkomnar press att besöka oss på den nya anläggningen nu under uppbyggnadsfasen och höra mer om våra planer framåt. Vi kommer också bjuda in till pressvisning i samband med VIP-kvällen den 29 november, där finns också möjlighet att träffa våra medarbetare och kunder.

För ytterligare frågor eller enskild intervju:
Olle Graeve, Filialchef Beijer Byggmaterial Sundsvall
olle.graeve@beijerbygg.se

Beijer Byggmaterials nya byggvaruhus.

Regioner

Beijer Byggmaterial AB är Sveriges största helägda bygghandelskedja med 69 byggvaruhus över hela Sverige. Vi förser både byggproffs och hemmaproffs med byggmaterial, verktyg och tjänster av hög kvalitet. Beijer Byggmaterial omsätter nästan 6 miljarder SEK och har ca 1400 anställda.

Beijer Byggmaterial ingår i STARK GROUP är Nordens största distributör och distributör av byggmaterial med verksamhet i Danmark, Grönland, Norge, Sverige och Finland. STARK GROUP erbjuder ett brett utbud av tjänster till både entreprenörer och professionella hantverkare. STARK GROUP äger STARK i Danmark och Grönland, Neumann Bygg i Norge, Beijer Byggmaterial i Sverige och STARK i Finland.

beijerbygg.se