Beijer Byggmaterials blev storhyllade med två förstapriser på Inhouse Awards. Jessica Larsson, Carina Fredblad, Elisabet Heinrich, David Holmqvist, Ann-Sofi Gothefors.

Dubbelt guld till Beijers humorkanaler för hantverkare

Beijer Byggmaterial blev storhyllade när reklamtävlingen Inhouse Awards avgjordes för andra året i rad. Beijers marknadsteam fick kliva upp på scenen två gånger för att ta hem förstapriset Guld i två av totalt sju kategorier. Precis som namnet antyder är Inhouse Awards en tävling för företag som skapar reklam och kommunikation internt och Beijers koncept med den egna podden, Bygga åt idioter och Youtubekanalen, Dom kallar oss hantverkare fortsätter att imponera.

Beijer Byggmaterial har sedan starten av sina egna kanaler växt starkt bland antalet lyssnare och tittare hos sin huvudmålgrupp, professionella hantverkare. Tidigare i höstas klättrade podden Bygga åt idioter In på plats två på Spotifys topplista över de populäraste poddarna i Sverige, den är också nominerad till årets humorpodd och har över 140 000 lyssningar i veckan. Dessutom anordnades en utsåld liveshow när det 100:e avsnittet släpptes i mitten av november.

- På Beijer är vi jättestolta över att ha skapat två helt unika kanaler riktat till våra kunder. Vi har dessutom skapat två exklusiva kanaler för våra leverantörer och sponsorer att synas i och för att växa Beijers varumärke ännu starkare. Att vinna dubbelt guld på Inhouse Awards ger så klart en jätteboost i att vilja fortsätta arbetet och utveckla de här kanalerna ännu mer. Det finns många hantverkarstorys som ligger och väntar på att få berättas, säger Elisabet Heinrich, marknadschef på Beijer Byggmaterial.

Beijers priser med motiveringar

Årets idé - ”Helt egna kanaler riktat till hantverkare ger Beijer unika möjligheter”

“När traditionella medier inte längre gör jobbet gäller det att ha modet och förmågan att tänka om och skapa helt ny kommunikation. Med humor, igenkänning och glädje tar vinnaren tydligt ställning för och hyllar den egna målgruppen. Resultatet är inget mindre än en stigande stjärna i ett eget unikt universum.”

Årets kommunikation - ”Hantverkarhumor i egna kanaler”

“Tänk till, tänk om och tänk nytt. Spela sedan på en positiv känsla, bjud målgruppen på något oväntat, gör det sedan gång efter gång och framgången är ett faktum.”

Inhouse Awards arrangeras av tidningarna Dagens Media och Resumé.

Bygga åt idioter på Spotify: https://open.spotify.com/show/...
Dom Kallar Oss Hantverkare på Youtube: https://www.youtube.com/c/domk...