Jönköping och A6 först ut när Beijer satsar på nytt butikskoncept

Jönköping och A6 först ut när Beijer satsar på nytt butikskoncept

Idag invigs Beijer Hem & Interiör i Jönköping, en för Beijer helt ny butikssatsning där inspiration och inredning sätts i fokus. För att komma från en byggvarujätte som Beijer, är det ett annorlunda och utmanande grepp – det finns inte en enda traditionell byggvara i butiken. I centrum står istället färdiginredda rum, kök och badrum för att inspirera till nya tankar om hur ens hem kan se ut.

– Det känns fantastiskt kul och samtidigt tryggt att lansera Hem & Interiör i Jönköping. Det är en expansiv region som passar utmärkt för startskottet till den här satsningen. Jag ser en stor potential i Hem & Interiör och siktar på att vi i framtiden har någon¬stans runt 10-15 butiker runt om i landet, säger Anders Jakobsson, VD för Beijer.

På Beijer Hem & Interiör finns alltid expertrådgivare till hands som guidar kunderna i stort och smått om frågor kring inredning, renovering och bygg. Kunderna kan även få hjälp med hur man ska planera för nya projekt i hemmet och få rithjälp med ett nytt kök eller badrum. Det går även utmärkt att boka hembesök av en expert från Beijer för att få hjälp med inspiration och optimala lösningar till sitt hem. Anders Jakobsson fortsätter:

– Hos oss hittar kunderna en kombination av hantverkskunskap och känsla för inredning som kommer vara unik på den svenska marknaden. Vi kommer bevara vår profession¬alitet kring hur saker ska genomföras och har nu formulerat ett koncept som innefattar expertis på hur det ska se ut.

Den 900 kvm stora butiken i två plan, som ligger på A6-området, har på veckodagar öppet mellan 10.00 - 19.00, lördagar 10.00 - 16.00 och på söndagar mellan 12.00 - 16.00. För mer information, besök Beijer Hem & Interiör på webben.