Nu öppnar Beijer Byggmaterial i Kungälv!

Nu öppnar Beijer Byggmaterial i Kungälv!

Idag, fredagen den 17 november slår Beijer Byggmaterial upp portarna för det helt nya byggvaruhuset i Kungälv på Barnebergsgatan 31 i Rollsbo industriområde. Med de nu 18 byggvaruhusen i region Väst kan Beijer erbjuda ett utökat kunderbjudande med förbättrade möjligheter för sina kunder, både geografiskt - genom ökad tillgänglighet och med en förbättrad sortimentsbredd.

- Vi har under en längre tid tittat på möjligheten att öppna ett byggvaruhus i Kungälv och det känns fantastiskt att vi äntligen öppnar den nya anläggningen. Vi kan nu erbjuda ett ännu bättre kunderbjudande som totalleverantör inom byggmaterial & byggförnödenheter och ser fram emot att serva den ökade efterfrågan från byggproffs i och kring Kungälv med en modern drive-in, ett brett sortiment och fokus på logistik och tjänster, säger Patrik Knöös, filialchef för Beijer Kungälv.

Det nya byggvaruhuset är en fullskalig och modern hämtanläggning med sågmöjligheter och en tillhörande logistiklösning för utleveranser. Den totala ytan uppgår till cirka 12 000 m2 och innefattar, utöver sin drive-in, bland annat även utställningsytor för byggkonstruktioner, kök, fönster & dörrar, golv och panel.

Etableringen i Kungälv är en del av en stor satsning Beijer gör i region Väst. Förutom tidigare förvärv som Bovallstrand, Tanumshede, Strömstad, Angered och Frölunda pågår också ombyggnationen till en toppmodern anläggning och logistikhubb av Beijer Hisings Backa, Beijers största investering i en enskild anläggning någonsin.

Beijer är den ledande aktören inom den professionella byggmaterialhandeln och en viktig del i den strategin är att växa i region Väst och knyta ihop Storgöteborg med kusten, hela vägen upp till Strömstad - det ska vara nära att komma till en bygghandel.

– Etableringen i Kungälv är ännu en viktig pusselbit som faller på plats och ger oss ytterligare förutsättningar att ta vara på synergier. Vi finns nu på 18 platser i Västsverige, vilket ger nya möjligheter för vår personal att skapa och leverera ett kunderbjudande i världsklass, säger Lars Sahlberg, Regionchef Väst på Beijer Byggmaterial.

Beijer Byggmaterial AB är Sveriges största helägda bygghandelskedja med 116 byggvaruhus och kakelbutiker över hela Sverige. Vi förser både byggproffs och hemmaproffs med byggmaterial, verktyg och tjänster av hög kvalitet. Beijer Byggmaterial omsätter cirka 12 miljarder SEK och har ca 2500 medarbetare.

Beijer Byggmaterial ingår i STARK Group som är en ledande distributör av byggmaterial med verksamhet i Storbritannien, Danmark, Norge, Sverige, Finland, Tyskland, Grönland och Österrike. STARK Group erbjuder ett brett utbud av tjänster till både entreprenörer och professionella hantverkare från sina drygt 1 150 filialer, har en årlig omsättning på cirka 100 miljarder SEK och sysselsätter mer än 20 000 personer över hela Europa.