Bemz & Designers Guild: tillsammans igen! Med lyxiga linneprodukter

Bemz, kända för att göra personlig heminredning enkelt med designade överdrag till IKEA-möbler, går ännu en gång ihop med prisbelönta Designers Guild och introducerar en komplett serie av lyxiga linneprodukter i härliga nya nyanser.

Tack vare Bemz utökade samarbete med Designers Guild finns nu samtliga av Bemz textilprodukter till försäljning i 100 procent linne, från sofföverdrag till kuddfodral till överkast och allting däremellan. Det här är också första gången som Designers Guilds exklusiva Brera Lino-linne finns tillgängligt som färdigsydda textilprodukter.

"Vi ser fram emot att utöka vårt samarbete med Designers Guild. Att förbättra tillgängligheten till färdigsydda textilprodukter för hemmet i Designers Guilds underbara linne i ett partnerskap som alla vinner på är naturligtvis fantastiska nyheter för alla stilmedvetna designentusiaster”, säger Lesley Pennington, VD för Bemz.

Designers Guilds Brera Lino, underbara förtvättade textilier i 100 procent linne - nu i härligt nya nyanser - är trendriktiga och ett absolut måste för sommaren 2013. Använd Bemz färdigsydda textilprodukter för hemmet i Designers Guilds populära Brera Lino-linne för att omedelbart lyfta karaktären och stilen på vilket rum som helst. Med ett bredare urval av färger och stilar är det enklare än någonsin att skapa en chic och matchande inredning.

Designers Guilds Brera Lino-textilier är gjort av tungt, enkelvävt 100 procentigt linne med en mjuktvättad struktur för enastående hantering och drapering. Och som med allt annat från Bemz är de nya heminredningsprodukterna som görs i Designers Guilds Brera Lino-linne robusta, kan tvättas i maskin och har samma höga kvalitetsgaranti. De kan kombineras och matchas med samtliga av Bemz produkter så som möbelöverdrag och sovrumstextilier, samt alla Designers Guild-produkter för en högst personlig stil i hemmet.

De nya färdigsydda textilprodukterna i 100 procent Brera Lino-linne kommer att finnas tillgängliga på Bemz.com med start den 4 juni 2013.

Från höst 2013 kommer det 100-procentiga Brera Lino-linnet också finnas tillgängligt för nya måttbeställda gardiner från Bemz, det perfekta tillägget för att skapa ett individuellt designat hem.

Bemz och Designers Guild åker på turné för att rulla ut samarbetet och besöker Bemz Inspiration Store i Stockholm (14 maj) samt Designers Guild i London (16 maj), München (28 maj) och avslutar i Paris (4 juni).

För mer information om turnén, tygprover eller för att låna överdrag:
Ebba de Faire, Patriksson Communication: + 46 8 534 88 983, ebba.defaire@patrikssonpr.com
Sara Herring, Bemz: +46-707-360238, sara@bemz.com
Desirée Parker-Andersson, Designers Guild: +46 8-32 20 20, dparker@designersguild.com

Högupplösta bilder från Bemz kollektioner:
Brera Lino

Gardiner