Höj din soffas IQ med Bemz fem bästa designtips

Genom att helt enkelt möblera om, kan du ändra känslan i rummet. Skapa en känsla av rymd genom att se till det finns utrymme på var sida om din soffa, även bakom.

Mönster på tillbehör som kuddar och plädar ger rummet ett omedelbart lyft. Stora mönster är bättre lämpade för större kuddar medan livligare mönster kan användas för mindre kuddar.

Ett udda antal kuddar i olika former och storlekar skapar ett intresse och ger din soffa en känsla av personlighet!

Om du vill hålla dig till en enklare färgpalett kan du blanda material som bomull, linne, ylle och även silke. Detta är ett bra sätt att ge visuellt djup till din soffa.

Din soffa är alltid i fokus i det sociala rummet. Om du helt har tappat kärleken för det, gå in för en total make-over. Ett nytt möbelöverdrag med matchande kuddar kommer omedelbart att förändra din relation till din soffa och ditt rum!

För mer information, tygprover eller lån av överdrag kontakta:

Christina Bhachu, Bemz: +44 796 621 6363, christie@bemz.com

Högupplösta bilder från Bemz alla kollektioner:

• Design

• bemz
  • ikea överdrag
  • ikea
  • sofföverdrag
  • överdrag
  • överdrag till ikea-möbler

Om Bemz

Bemz grundades i Stockholm 2004 av kanadensiska Lesley Pennington. Året därpå startade försäljningen av designade överdrag för Ikea-soffor och –fåtöljer till kunder över hela världen. Bemz tyger är speciellt utvalda för sin höga kvalitet i naturmaterial och alla överdrag kan tvättas i maskin. Produkterna handlas på hemsidan, www.bemz.com, där man även kan man beställa hem gratis tygprover på sina favoriter. I december 2009 öppnade Bemz Inspiration Store på Odengatan 22 i Stockholm - butik och inspirationsverkstad i ett. Bemz breda sortiment med egna tyger och kända designers som brittiska Designers Guild, finska Marimekko, svenska Bantie och Lisa Bengtsson erbjuder stor variation och valmöjlighet. Alla produkter, tyger och överdrag, kan matchas och kombineras fritt med varandra för en maximalt personlig look. Under 2011 utökades sortimentet till att omfatta även sovrumsprodukter.