Cecilia Aldén, tillträdande VD Bengt Dahlgren Linköping AB

Bengt Dahlgren Linköping välkomnar Cecilia Aldén som ny VD

Samhällsbyggarna Bengt Dahlgren, utnämner Cecilia Aldén som ny VD i Bengt Dahlgren Linköping AB från och med den 1 september 2023. Cecilia kommer senast från posten som CEO på Archus Syd.

Cecilia Aldén har de senaste 19 åren haft olika ledande befattningar, varav de senaste 11 åren inom bygg- och fastighetsmarknaden och har stor erfarenhet och kunskap om marknaden i Östergötland. Enligt Bengt Dahlgren Linköpings styrelseordförande, Christina Lundqvist, kommer Cecilia att spela en väsentlig roll i företagets strategi och utveckling framöver och hennes tillsättning som VD markerar ett nytt kapitel i Bengt Dahlgrens historia.

"Vi är mycket glada över att välkomna Cecilia till Bengt Dahlgren. Cecilia är utåtriktad och har ett härligt driv. Hon är både målmedveten samtidigt som hon brinner för ledarskap och att arbeta tillsammans som lag", säger Christina Lundqvist.

Cecilia Aldén är entusiastisk över sin nya utmaning och ser fram emot att samarbeta med Bengt Dahlgrens team för att leverera exceptionella tekniklösningar och vidare befästa företagets position som en ledande aktör på marknaden.

"Det som lockade mig var att jag har samarbetat med Bengt Dahlgren under många år och har alltid fått ett bra intryck av de människor jag då mött. Det känns som det finns en värme som jag uppskattar i de mötena. Jag triggas också av den tillväxtresa bolaget står inför", säger Cecilia Aldén.

Nuvarande VD Sören Karlsson, blir kvar i bolaget i rollen som vice VD. "Det känns väldigt bra att Sören inte försvinner utan att vi kan få göra den här resan tillsammans. Sören är en väldigt bra person med bra rykte i branschen", säger Cecilia Aldén.

"Det känns väldigt roligt att Cecilia tacka ja till rollen som VD. Vi har med Cecilia tillfört kompetens vi tidigare varit svaga på, marknadsrelationen. Cecila kommer in med energi och engagemang med starkt marknadsperspektiv och hon är urstark på att nätverka", säger Sören Karlsson.

Bengt Dahlgren Linköping AB söker nu fler medarbetare som vill vara med på resan, både handledare och projektörer inom VVS och EL behövs omgående. "Vi är ett bolag i tillväxt och flera människor behövs", avslutar Cecilia Aldén tillträdande VD i Bengt Dahlgren Linköping AB.