​Bengt Dahlgren – Sveriges bästa arbetsgivare 2018!

​Bengt Dahlgren – Sveriges bästa arbetsgivare 2018!

Efter att under några år placerat sig i topp bland teknikkonsulter tar sig Bengt Dahlgren nu hela vägen upp och placerar sig på första plats i Universums undersökning Sveriges bästa arbetsgivare.

Sveriges bästa arbetsgivare koras genom en undersökning där företagens egna medarbetare utvärderar sitt företag. När Bengt Dahlgrens medarbetare får säga sitt tar vi oss hela vägen upp till första platsen.

Vi är otroligt glada över att hamna i topp bland alla deltagande företag. Det visar att det arbete vi lagt ner för att skapa en attraktiv kultur har lönat sig. Vi har sedan vi började vara med i undersökningen arbetat med resultatet och strävat mot att ständigt förbättra vår arbetsmiljö. Vi vill sända ett stort tack till alla våra medarbetare som varje dag ser till att hålla vårt företag på topp, säger Agneta Lundén-Hjält, personalchef på Bengt Dahlgren.

Bengt Dahlgren har vid fyra tidigare tillfällen blivit branschen bästa arbetsgivare och förra året var man bäst i kategorin för medelstora företag, men i år toppar man hela undersökningen, oavsett storlek och bransch.

Om Sveriges bästa arbetsgivare:

Sveriges bästa arbetsgivare genomförs bland de deltagande företagens egna medarbetare och avslöjar hur de bedömer sin nuvarande arbetsgivare utifrån tre faktorer:

• Intern identitet: hur bra medarbetarna anser att deras arbetsgivare levererar vad gäller arbetsgivarens rykte och image, jobbegenskaper, människor och kultur samt ersättning och möjlighet att avancera.
  • Nöjdhet: hur nöjda medarbetarna är med sin arbetsgivare utifrån ett helhetsperspektiv.
  • Lojalitet: hur benägna medarbetarna är att stanna kvar hos sin nuvarande arbetsgivare.

De utvärderade arbetsgivarna rankas baserat på summan av de tre delarna. 2018 års undersökning genomfördes mellan juni och september av Universum i samarbete med de olika arbetsgivarna samt olika partners.

Läs även mer här.