Erik Bolander slutar som vd för Bengt Dahlgren Stockholm

Efter tre år som vd för Bengt Dahlgren Stockholm har Erik Bolander informerat bolagets styrelse att han lämnar vd-uppdraget.

– Det har varit spännande år som vd för Bengt Dahlgren Stockholm, och jag är stolt över vad vi åstadkommit sedan pandemiåren. Sedan 2021 har vi ökat omsättningen med 40 miljoner kr samtidigt som vi hållit fortsatt hög rekryteringstakt trots den oroliga ekonomin, säger Erik Bolander.

För att säkerställa en välordnad övergångsperiod utses vice vd Christer Larsson till tillförordnad vd framtill dess att rekryteringsprocessen av ny vd är klar. Processen beräknas fortgå under 2024.

– Vi befinner oss mitt i den gröna omställningen, och våra kunder står inför kraftigt skärpta EU-krav på energieffektivitet, renoveringar och återbruk. Det ställer höga krav på Bengt Dahlgren framåt, men innebär samtidigt att vi kan bidra med stor samhällsnytta. Nu inleder styrelsen processen med att rekrytera en efterträdare som kan möta kundernas behov på bästa sätt, säger Christer Larsson.

– Jag vill rikta mitt och styrelsens varma tack till Erik för hans tid som vd i bolaget. Under Eriks ledning har Bengt Dahlgren Stockholm haft en god utveckling och gjort viktiga satsningar, säger Anna Ryberg Ågren, styrelseordförande för Bengt Dahlgren Stockholm.

För mer information, kontakta gärna:

Christer Larsson, tf vd Bengt Dahlgren Stockholm, christer.larsson@bengtdahlgren.se

Anna Ryberg Ågren, styrelseordförande Bengt Dahlgren Stockholm, anna.ryberg@svenskttra.se

Bengt Dahlgren är samhällsbyggnadskonsulterna. Vi får samhället att leva.