Klas Eldebrandt, VD Bengt Dahlgren Stockholm Projektledning AB

Klas Eldebrandt tillträder som VD för Bengt Dahlgren Stockholm Projektledning AB

Klas Eldebrandt tillträdde den 2:a september som VD för Bengt Dahlgren Stockholm Projektledning AB. Han har innan det innehaft positionen som Projektutvecklare och Projektledare på Bengt Dahlgren Stockholm AB. Han efterträder Erik Bolander som tillträtt som VD på Bengt Dahlgren Stockholm AB.

Jag känner mig oerhört nöjd och trygg i att Klas tar över som VD för Projektledning. Vi har arbetat ihop tidigare i många år och känner varandra väldigt väl så jag vet att Klas är helt rätt person att ta över både som kulturbärare och att utveckla bolaget framåt. - säger Erik Bolander

Klas kommer från Hifab där han arbetat som projektledare, avdelningschef, regionchef och senast marknadsområdeschef. Klas har arbetat på Bengt Dahlgren Stockholm AB sedan 2018.

Klas kommenterar sin nya roll med orden "Det är med stor glädje, stolthet och ödmjukhet jag tar över efter Erik. Projektledning har utvecklats mycket bra sedan starten och min ambition är att fortsätta utvecklingen i samma anda. Den enastående kulturen ska även fortsättningsvis vara en av våra viktigaste byggstenar för vidare framgång och utveckling av bolaget."

VD-bytet skedde den 1:a september.