Rullande kapell på väg från USA

Förra veckan möttes David Overall, VD Berg Kapell och Ken Weschke, CEO för Tarpstop i Lousville Kentucky för att inleda förhandlingar om samarbete.
- Våra produkter är välbeprövade och kompletterar varandra bra säger David Overall.

Kapellskåpet är en känd produkt på den nordiska lastbilsmarknaden med lätthanterliga sidodörrar som gör att chaufförer sparar tid vid både på- och avlastning av gods. Fastrak Tarp System är lik kapellskåpet på det viset att lastningarna blir mer tidseffektiva, men är inriktad på mer speciella transporter.

Fastrak Tarp System är ett skjutbart kapellsystem vilket innebär att man kan köra med ett helt öppet flak på sin lastbil eller släp/trailer och på så vis ge åkerier alternativet att köra bred last på vägen u t.ex. hus, fordon och traktordäck för att sedan lasta täckt styckegods på vägen hem. Chauffören slipper alltså täcka över lasten med presenningar vilket är krävande både fysiskt och tidsmässigt.

• Kontrakt, uppdrag

• Umeå

Vi är mycket stolta över vår historia på Berg Kapell. Företaget grundades 1977 av Berg J O - ett företag med tillverkning av inredningar till Volvo Lastvagnars lastbilshytter.

Berg Kapell är det företag som stått för utveckling när det gäller kapellösningar till lastbilar och släpvagnar. Rullkapellet togs fram på 80-talet och sedan skapades kapellskåpet 1990. Båda produkterna blev succe och säljs över hela Norden. Med åren har Berg Kapell breddat sitt tillverkningssortiment och kan nu erbjuda en mängd olika produkter.

Till denna dag är vårt rykte byggt på vår hängivna inställning till kvalitet, utveckling och service. Vi erbjuder industriella produktlösningar för kunder över hela världen. Alla våra produkter är utvecklade för styrka, hållbarhet och användning.

Vi är i konstant utveckling för att kunna erbjuda nya produkter och tjänster vars kvalitet vi garanterar genom vår Berg Kapell PVC-söm livstidsgaranti som ser till att vi alltid erbjuder dig det bästa av det vi tillverkar.

Joachim Sandström

Presskontakt IT Manager 060-6062016