BR ELs VD Pierre Rundwall och Bergendahls El Gruppens VD Lars Olin

Bergendahls El Gruppen förvärvar BR-EL

Göteborgsbaserade Bergendahls El Gruppen förstärker sin geografiska täckning genom förvärv av aktiemajoriteten i det snabbväxande Örkelljungaföretaget BR-EL AB. Bolaget grundades 2012 och omsättningen uppgår till cirka 15 miljoner.

BR-EL är ett modernt och kundorienterat bolag inom elteknik med spetskompetens inom bland annat solenergi samt elbilsladdning. Kunderna är framför allt byggbolag i södra och västra Sverige men även andra företag, bostadsrättsföreningar och privatpersoner finns på kundlistan. Bolaget har idag drygt 10 anställda.

- BR-EL är ett spännande och välskött bolag med ett starkt erbjudande och nöjda kunder. Med förvärvet breddar vi vår geografiska målmarknad och kan samtidigt nå synergier med våra övriga koncernbolag. Vi är väldigt glada över att få med BR-EL i vår företagsgrupp säger Lars Olin, koncernchef för Bergendahls El Gruppen.

Bergendahls El Gruppen är en modern elteknikkoncern som växer snabbt tack vara effektiva erbjudanden och nöjda kunder. Mycket av framgången drivs av kunnande och engagemang i dotterbolagen och dess personal, något som tas med vid förvärvet av BR-EL.

Namnet BR-EL kommer att kvarstå även efter förvärvet. Bolagets nuvarande VD kommer att fortsätta sin tjänst och även kvarstå som delägare i bolaget tillsammans med tidigare ägarkonstellation.

-Vi ser fram emot att accelerera i vår tillväxt och utveckling genom att vara en del av Bergendahls El Gruppen, samtidigt som vi tillför ett ännu större värde till våra kunder, säger Pierre Rundwall VD för BR-EL AB.

Bergendahls El förvärvar en majoritetspost av aktierna i BR-EL AB, med tillträde i mars 2020.

För frågor eller mer info kring BR-EL: Pierre Rundwall, VD

pierre.rundwall@br-el.se

www.br-el.se

För frågor eller mer info om Bergendahls El: Olof Göransson, vVD, Marknadschef olof.goransson@bergendahlsel.se

www.bergendahlsel.se

Kategorier

Bergendahls El AB grundades redan 1909 av Olof Bergendahl och under åren har vi byggt upp ett gediget och mångsidigt kunnande inom elteknik- och säkerhetsområdet. Genom att vi inkorporerat flera andra bolag i elbranschen i vårt företag är vi idag ett komplett elteknik- och säkerhetsföretag med en mycket bred kompetens och kunskap. Vi verkar inom områdena nybyggnation, service, reparation, om- och tillbyggnad (ROT), industri, ställverksinstallationer, styr- och reglerteknik samt larm, data och tele.

Pierre Rundwall

Presskontakt Koncernchef 031-7251205

Trygghet och spänning sedan 1909

Vi har varit i elbranschen i mer än hundra år. Nu vill vi bli branschens mest moderna bolag, både när det gäller teknik och värderingar.

Bergendahls El
Omvägen 2H