Christoffer Brunnström blir ny vd för Bergendahls El Syd

Christoffer Brunnström blir ny vd för Bergendahls El Syd

Christoffer Brunnström har utsetts till ny vd för Bergendahls El Syd. Ängelholmsbon Christoffer har en bred ledarerfarenhet inom sälj och marknad, bland annat inom energiteknik som han tar med sig in i Bergendahls El Syd.

Christoffer efterträder Pierre Rudwall som tar steget till Koncernchef för Bergendahls EL Gruppen.

Om sin nya roll säger Christoffer: ”Hos Bergendahls El ser jag fram emot att lyssna, lära och agera för att ge alla en chans att ge sitt yttersta. Tillsammans ser jag en stor potential att nå nya spännande mål.”

Tillträdande Koncernchef Pierre Rundwall är mycket nöjd med rekryteringen:

”Bergendahls El Syd har fantastiska medarbetare med starkt engagemang och en hög teknisk kompetens, att få in Christoffer med hans erfarenhet av affärer och kundrelationer ger Bergendahls El Syd fantastiska utvecklingsmöjligheter” säger Pierre.

Christoffer tillträder sin nya roll den 11 april med placering vid bolagets kontor i Helsingborg.

För mer information kontakta Olof Göransson, marknadschef Bergendahls El Gruppen, på olof.goransson@bergendahlsel.se eller 031 725 12 10. Eller Pierre Rundwall, Tillträdande Koncernchef Bergendahls El Gruppen, på pierre.rundwall@bergendahlsel.se eller 0735 14 68 51.

Bergendahls El AB grundades redan 1909 av Olof Bergendahl och under åren har vi byggt upp ett gediget och mångsidigt kunnande inom elteknik- och säkerhetsområdet. Genom att vi inkorporerat flera andra bolag i elbranschen i vårt företag är vi idag ett komplett elteknik- och säkerhetsföretag med en mycket bred kompetens och kunskap. Vi verkar inom områdena nybyggnation, service, reparation, om- och tillbyggnad (ROT), industri, ställverksinstallationer, styr- och reglerteknik samt larm, data och tele.