Bergo Flooring är nominerad till "Årets Ytskyddare"

Bergo Flooring är nominerad till "Årets Ytskyddare"

Bergo Flooring är nominerad till ”Årets Ytskyddare 2016” då de visat hur man med sina golvplattor på ett ekonomiskt sätt kan komma till rätta med fuktproblem i samband med betonggolv.

För sjätte året i rad arrangeras Ytskydd, Nordens största konferens om skydd och renovering av metall- och betongytor. Genom utmärkelsen ”Årets Ytskyddare” vill U & D tillsammans med Ytskyddsgruppen uppmärksamma innovativa personer och företag, som genom sina produkter och/eller metoder för renovering och ytskydd ökat livslängden, minskat miljöpåverkan och förbättrat kapitalvården för utrustningar, konstruktioner och objekt.

"- Vi är naturligtvis mycket stolta över denna nominering. Att bli nominerad ger oss tydliga bevis på att vi har bra produkter som löser problem och uppfyller de tekniska kraven som våra användare värderar” säger Eric Anderzon, VD på Bergo Flooring.

"Bergo Flooring’s multifunktionella golv ger en miljövänlig, säker och kostnadseffektiv lösning, där Bergogolvet, även kallad ”Bergoplattan”, tillåter att undergolvet ”andas”, vilket hindrar att fukt blir innestängd. Golvet släpper även igenom regn, vilket förhindrar pölar t ex på en sportbana utomhus! Bergoplattan finns i en mängd olika varianter och färger, utvecklade för att klara alla tänkbara användningsområden. Installationen kan man enkelt utföra själv och läggs gärna i t ex garaget, källaren, tvättstugan och uteplatsen. I offentliga miljöer i t ex bilhallar, butiker och uteserveringar. I flyttbara miljöer som t ex mässor, racing- och företagsevent. På sportbanor och lekplatser samt på fartygsdäck över hela världen.”

Vinnarna av Årets Ytskyddare utses den 9 februari på Ytskyddskonferensen i Göteborg.

Mer information om konferensen finns på www.ytskydd.com.

Med 45 års erfarenhet, är Bergo Flooring världsledande inom multifunktionella golvplattor. Deras prisbelönade produkter är speciellt utvecklade för fem olika affärsområden: HOME, PUBLIC, EVENT, SPORT och MARINE.

All produktion sker i Anderstorp och 75 % av försäljningen exporteras till hela världen.

Ladda ner pressrelease och bilder här: www.bergoflooring.com/pressrelease

För mer information, vänligen kontakta Eric Anderzon, VD. Tel. 0371 - 58 77 07

president@flooring.se, www.bergoflooring.se