Bergs Hyreshus AB´s resultat år 2014: drygt 750 kkr

Bergs Hyreshus AB har fortsatt redovisa ett positivt resultat. Bolaget har genomfört omfattande åtgärder för att under de senaste åren förbättra bolagets ställning och resultat. Det är därför extra glädjande att se trenden med positiva årsresultat bestå.

Bergs Hyreshus AB verkar i lands- och glesbygd med en stor spridning på fastighetsbeståndet. Det gör att förvaltningen utav bolagets fastighetsbestånd är en utmaning i många lägen. Genom ett medvetet arbete för att stärka rörelseresultatet i bolaget har en bättre ekonomisk situation skapats.

- Vi har genomfört en rad åtgärder de senaste åren. Under år 2014 märks särskilt att vi har sålt av fastigheter som antingen inte har passat in i vårt bestånd eller som krävt mer underhåll än vad vi kan hantera på ett bra sätt. Utöver detta har vi också rivit en fastighet i Svenstavik, med en större engångskostnad som följd. Det har gjort att vi har extraordinära kostnader på nästan 2 miljoner och vi har ändå klarat att leverera ett resultat om dryga 750 kkr. Jag är stolt över vår personals prestation, säger Hans Green, VD Bergs Hyreshus AB.

- 2015 fortsätter vi aktivt satsa och ökar vår underhållsnivå nästan fyra gånger mot tidigare högsta nivå. Våra fastigheter behöver tas omhand och vi har jobbat hårt för att skapa förutsättningarna så det är väldigt roligt att få skrida till verket, fortsätter Hans Green, VD Bergs Hyreshus AB.

Årsredovisning kan laddas ned från hemsidan respektive hämtas här på mynewsdesk

• årsbokslut
  • resultat