Här ska Bergs Hyreshus AB bygga en 5 avdelnings förskola.

Inbjudan till media: onsdag 18/5 kl 10 tar vi första spadtaget för Myrvikens nya förskola samt har informationsträff

På onsdag 2016-05-18 kl 10:00 tar vi ett första spadtag på bygget av ny förskola i Myrviken.
Medverkar gör byggentreprenören, ordförande för barn och utbildningsutskottet i Bergs Kommun, delar av styrelsen för Bergs Hyreshus samt personal och barn från förskoleverksamheten.
Samling på byggplatsen, precis ovanför (väster om) parkeringen vid Myrvikens skola.

Direkt efter spadtaget förflyttar vi oss 150 meter till Mötesplats Oviken.
Där erbjuder vi intervjutid kring bygget med politiker, byggentreprenören samt Bergs Hyreshus. Givetvis bjuder vi på en kopp kaffe.

Varmt välkomna !

Hans Green, VD Bergs Hyreshus AB, 070-573 52 86

p.s.
Förra hösten skickade vi ut videon nedan på Youtube där kommunalrådet Therese Zetterman berättade om att vi skulle handla upp en förskola åt Bergs Kommun. Ta gärna en titt.
d.s.

Bergs Hyreshus AB är ett kommunalt fastighetsbolag ägt av Bergs kommun. Bolaget äger och förvaltar drygt 700 lägenheter samt kommersiella-, industriella- och kommunala lokaler. Beståndet finns spritt inom hela Bergs kommun, med en koncentration till centralorten Svenstavik. Bolaget har drygt 20 anställda och har sitt säte i Svenstavik.

Relaterat innehåll