Framgångar för Bergslagens Destilleri Örebro

Den 29:e september så släppte Bergslagens Destilleri Engelbrekt Maltwhisky på Systembolaget i deras beställningssortiment. Försäljningen har sedan dess gått över förväntan och Engelbrekt har snabbt seglat upp i försäljningstoppen bland maltwhisky hos Systembolaget. Engelbrekt har tack vare en hög efterfrågan nu kvalat in på 30 butiker.

- Otroligt kul att en produkt man jobbat med så länge blir så väl mottagen, nu jobbar vi med att ta fram mer Engelbrekt så att vi kan säkra den så viktiga julförsäljningen, säger Patrik Axelsson på Bergslagens Destilleri. Med Engelbrekt fyller vi ett tomrum som funnits där det saknades en bra Maltwhisky för 349 kr på en 70 cl flaska och som dessutom har en lokal förankring i Sverige och Bergslagen. Nu kommer fler kunder, de som vanligtvis inte handlar från beställningssortimentet, att upptäcka den då den står på hyllan i över 30 butiker runt om i Sverige, det ska bli kul att få följa utvecklingen fram till jul, avslutar Patrik.

Whiskyn har nu även nått ut till whiskyskribenter och får mycket bra omdömen rakt igenom, en klart prisvärd whisky som lever upp till förväntningarna, låter ett gemensamt betyg om man ska sammanfatta de.

• Alkoholhaltiga drycker

• Örebro