Sauce Shops nya majonäser är kryddade med chipotle och sriracha

Äkta majonäs med trendig sriracha och rökig chipotle gör grillkvällarna ännu godare

De kryddiga såserna från Sauce Shop finns som bbq-sås, syrlig lime/koriandersås och med olika chilistyrka, där sriracha och chipotle är två av de stora favoriterna. Till sommarens grillmåltider har grundarna James och Pam tagit fram majonäs som är kryddade med två av deras starka såser.

Precis som såserna, så innehåller majonäsen endast naturliga råvaror och äggulorna kommer från frigående höns. Det finns här inga spår av konstiga tillsatser, något som annars tyvärr är ganska vanligt bland majonäsen i många butiker idag.

Sriracha-mayo – den prisbelönta röda srirachan från Sauce Shop har nu balanserats upp med den krämiga majonäsen vilket gör den till en perfekt partner till de ugnsbakade grönsakerna och potatisklyftorna. Den är även utmärkt till grillad halloumi.

Chipotle-mayo – den populära chipotlesåsen är både stark och mjukt rökig, här har även den fått en krämigare konsistens och mildare smak genom majonäsblandningen. Använd den till hamburgare, grillat, dipp eller varför inte förbättra fredags-mys-tacos med chipotlemayo och guacamole?

Alla Sauce Shops produkter innehåller enbart naturliga råvaror och sortimentet erbjuder åtta olika såser samt två majonäsvarianter. Inom kort väntas ytterligare två smaker ansluta sig till såsfamiljen. Sauce Shops majonäs väger 250 gram och kostar i butik 59-65 kr, såserna väger 260 gram och kostar cirka 69-75 kr och återfinns i välsorterade butiker för delikatesser.

Läs mer. Finn dina pressbilder genom att klicka här. Har du frågor får du gärna mejla mig. Läs våra tidigare pressreleaser. Håll koll på senaste nyheterna från Beriksson på Instagram, här och Facebook, här.