Ingefära & limechoklad från Vietnam

Ny vietnamesisk choklad med ingefära & lime från prisbelönade Marou

I chokladserien Single Origin Plus matchar Marou kakao med andra smaker från samma region. De har tidigare upptäckt kalamondincitrus i regionen Tien Giang, kokosmjölk i regionen Ben Tre och Arabicakaffe i regionen Lam Dong; Alla tre chokladkakor har vunnit priser på prestigefyllda chokladtävlingen International Chocolate Awards. Nu släpper Marou den fjärde smaken i serien: mörk choklad 69 % kakaohalt med kryddig ingefära och sötsyrlig lime.

Förutom ingefära och lime så innehåller chokladen endast kakao och rörsocker; Marou använder så få ingredienser som möjligt för att framhäva kvalitetskakaons smak. Marou producerar chokladen hantverksmässigt från kakaoböna till chokladkaka och de köper kakao direkt från kakaobönderna för mer än två gånger marknadspriset. Chokladkakorna är veganska, glutenfria, och nötfria.

Marous smaksatta choklad finns nu både som chokladkaka i formatet 80 gram för ca 75-89 Kr och 24 gram för ca 35-45 Kr.

Marou, Vietnams första premiumchoklad, började som en dröm och ett äventyr, och är just nu en av världens mest uppmärksammade och prisbelönta chokladmärken. Med rötterna i fransk kvalitetstradition leder Marous single origin-choklad oss genom Vietnams djungler till dimhöljda högländer, vita sandstränder och ända till Mekongflodens delta. En oöverträffad smakupplevelse som i varje bit låter oss upptäcka ett tidigare outforskat chokladland. Nästintill alla sorter är prisbelönta.

Marou säljs exempelvis hos: Gävle: Epi Bageri, Göteborg: Götheborgs Te & Kaffehandel, Sega Gubben, Tehuset, Kalmar: Gerdas Te & Kaffe, Kivik: Cake Cowboy, Kungälv: Lundgrens Primörer, Tehuset, Lund: Ahlgrens Konfektyr, Lycksele: Buddhas Kafferosteri, Lysekil: Majsans Eko, Malmö: Ahlgrens Konfektyr, Bönor & Blad, Mariefred: Två goda ting, Mjölby & Motala: Sweet, Nyköping: Bönornas Delikatesser, Norrköping: Linds The & Kaffe, Skövde: Record Te & Kaffe, Simrishamn: Börje Olsons Skafferi, Stockholm: Bönor & Blad, Eatnam, Lisbeth Jansson Frukt & Grönt, P&B, Sundsvall: Ido Te & Kafferosteri, Sunne: Kvarngatans tobak, Trollhättan: Godhem, Umeå: Duå, Uppsala: Bönor & Blad, Visby: Kränku, Östersund: Jazzköket Saluhall & Bistro, Online: Saluhall.se, Chokladshoppen.se.

Läs mer. Pressbilder hittar du här. Har du frågor får du gärna mejla mig. Läs våra tidigare pressreleaser. Håll koll på senaste nyheterna från Beriksson på Instagram, här och Facebook, här.