Nyhet – Julkalender från Wermlandschoklad med 48 ekologiska chokladbitar

Nyhet – Julkalender från Wermlandschoklad med 48 ekologiska chokladbitar

Det är början på en ny tradition då Wermlandschoklad presenterar deras första julkalender. Varje år inför jul kommer de presentera en ny kalender med ekologisk choklad och ett motiv som målas av en värmländsk konstnär.

Konstnären får välja ett välgörande ändamål som tilldelas 5 kronor per såld kalender. Därefter auktioneras originaltavlan ut och en del av försäljningspriset kommer även det att gå till samma välgörande ändamål. Årets konstnär, Marja i Myrom, har valt att donera pengarna till Barncancerfonden.

Den 24:e December, när kalendern är tom, öppnar du kalendern och finner en signerad poster med samma motiv som kalendern.

Varje chokladkalender innehåller 48 ekologiska och veganska chokladbitar med smaker som pepparkaka, havssalt och passionsfrukt/chili. Wermlandschoklad överraskar dessutom med nya chokladsmaker i kalendern, varav en är julsmaken saffran/apelsin. Wermlandschoklad är fritt från nötter, mjölk, soja och gluten.

En kalender med 48 chokladbitar (240 gram) kostar cirka 299 kronor i butik och finns i välsorterade butiker.

Wermlandschoklad har full kontroll på hela produktionsledet – från kakaoplantage till färdiga chokladkakor, vilket är möjligt tack vare att kakaobönderna i Ecuador är delägare i Wermlandschoklad. I sortimentet finner du både ekologisk choklad som är raw och avrostade bönor med många olika smaker och procenthalter.

Läs mer om Wermlandschoklad. Pressbilder hittar du här. Har du frågor får du gärna mejla mig. Läs våra tidigare pressreleaser här. Håll koll på senaste nyheterna från Beriksson på Instagram, här och Facebook, här.