Nyhet – Len limoncellocréme med mandel och maräng

Nyhet – Len limoncellocréme med mandel och maräng

La Perlas pistagecréme blev snabbt en stapelvara för foodies och bakfantaster när den lanserades för några år sedan. Sedan dess har familjeföretaget från Turin lanserat innovativa nötcrémer med Tiramisú och hasselnöt samt Jordnöt, salt och kola.

Inspirerade av deras populära chokladtryffel med limoncello, mandel och maräng lanserar de nu även en créme med samma smak som är perfekt för sommarens alla smakäventyr. Limoncellocrémen balanserar en frisk citrussmak, mjuk nötighet och sötma.

Bjud in dina vänner, duka upp och smakfesten är igång; Servera bubbel, doppa jordgubbar och cantuccini i limoncellocrémen. Crémen passar ypperligt tillsammans med glass för att servera som en marängsviss 2.0. Eller varför inte bara njuta av La Perlas höga kvalitet genom att servera varsin sked limoncellocréme som efterrätt i all sin enkelhet?

En burk limoncellocréme innehåller 150 gram och kostar ca 199 kr. Produkterna finns hos återförsäljare som erbjuder kvalitetschoklad och delikatesser. Maila markus@beriksson.se för en återförsäljarlista.

La Perla är ett familjeföretag från Turin som är kända för deras nötiga chokladtryffel och crémer med ursprungsskyddade hasselnötterfrån Piemonte och Pistage från Sicilien; På senare år har de även börjat experimentera med krispiga råvaror som kakaonibs, mandel, cashew och jordnöt. La Perla får det att vattnas i munnen på finsmakare världen över.

Läs mer. Ladda ner pressbilder. Har du frågor får du gärna mejla mig. Läs våra tidigare pressreleaser. Håll koll på senaste nyheterna från Beriksson på Instagram och Facebook.