Mörk och vit chokladtryffel med ursprungsskyddade hasselnötter från Piemonte lanseras i ny design.

Klassiker återlanseras i ny design för att fira trettio år av underbar chokladtryffel

La Perla introducerade för trettio år sedan sina två första chokladtryfflar. För att fira detta återlanserar familjeföretaget tryfflarna i ny modern design och med något uppdaterade recept, fortfarande med samma fylliga smak och mjuka konsistens.

Bianco är en mjuk vit chokladtryffel med kraftfull nötsmak från de 35 % hasselnötterna från Piemonte;
Nero är en mörk chokladtryffel med 25 % hasselnötter från Piemonte och seg-krispiga nougatbitar.

La Perlas chokladtryffel är en perfekt smakpartner till en god kopp kaffe; Två älskade smaker som tillsammans blir större än dess delar.

Chokladtryffeln kostar 12-17 kronor i välsorterade butiker, kaféer, restauranger och spas. Missa inte andra populära tryffelsmaker som pistage/hallon, Lakrits/salt/hasselnöt, Jordnöt/salt/kola, Pistage, Tiramisú/hasselnöt och Kokosmjölk/mandel och en ny smak som vi presenterar inom kort.

I eleganta förpackningar levererar La Perla chokladtryffel med krispiga ingredienser som ursprungsskyddade (IGP) hasselnötter från kullarna runt Turin, pistage från Sicilien och som får det att vattnas i munnen på finsmakare världen över. LaPerla är kvalitet som känns i varje tugga.
Alla produkter är glutenfria utom Extreme.

Läs mer. Pressbilder. Har du frågor får du gärna mejla mig. Läs våra tidigare pressreleaser här. Håll koll på senaste nyheterna från Beriksson på Instagram, här och Facebook, här.